رییس شورای اسلامی تبریز ؛

درختان و محیط زیست پس از جوانان سرمایه دوم این شهر هستند

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: درختان و محیط زیست پس از جوانان سرمایه دوم این شهر هستند که حفظ آن نیاز به مداومت و علاقه دارد.

محیط زیست سرمایه دوم شهر تبریز استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شکور اکبرنژاد رییس شورای اسلامی تبریز ، در جلسه شورای اسلامی این شهر افزود: از این سرمایه ها باید با تمام توان حفظ و حراست کرد و این کار نیاز به همکاری همه دستگاه ها و نهادها دارد.


وی یادآوری کرد: برخی محلات محروم در این شهر از نظر فضای سبز در فقر بودند که شهرداری با تملک چند خانه نسبت به ایجاد بوستان در این محلات اقدام کرد که این کار اقدام ارزشمندی است.


رییس شورای اسلامی تبریز با اشاره به مشکل بیکاری جوانان در جامعه گفت: دولت و مجلس باید نسبت به اشتغال جوانان اقدام اساسی کنند و با اصلاح روابط بین الملل و اصلاح قوانین اقدام لازم را در این حوزه انجام دهند.


اکبرنژاد با بیان اینکه از ظرفیت گردشگری تبریز می توان برای ایجاد اشتغال استفاده کرد، ادامه داد: مسوولان باید تمام توان خود را در جهت ایجاد اشتغال به کار گیرند و شهرداری نیز با وجود اینکه در این حوزه مسوولیت ندارد آماده همکاری با تمام نهادهای مربوط است.

 


وی با تاکید بر ساماندهی مسایل زیباسازی تبریز گفت: در مسایل مختلف این حوزه باید برنامه ریزی وجود داشته باشد.


اکبرنژاد با درخواست از شهردار برای آغاز هر چه سریعتر طرح های سال 1397 افزود: این طرح ها به نوبه خود می تواند زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کند.


عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه مسوول زیباسازی باید آگاه به مسایل این حوزه باشد، گفت: مسوولی که برای این کار در زمان سرپرستی با روابط فامیلی انتخاب شده و هیچ شناختی نسبت به مسایل ندارد، نمی تواند در این حوزه توسعه ایجاد کند.


غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به اینکه تا فکرها باز نشود و افق ها را تعیین نکنیم به توسعه نخواهیم رسید، افزود: مدیران زیباسازی باید به ماموریت های خارج از کشور بروند و اقدام های آن ها را به تبریز منتقل کنند.


وی با تاکید بر احیای قنات های تبریز یادآوری کرد: برای این کار بودجه لازم دیده شده و امید است این طرح اجرایی شود.


عضو دیگر شورای اسلامی تبریز گفت: در ماه های اخیر سازمان زیباسازی رسالت خود را از دست داده و به محل کسب درآمد و حل کسری بودجه سازمان های دیگر تبدیل شده است.


فرج محمدقلیزاده با قدردانی از اقدام های شهرداری در خصوص ساخت بوستان های محله ای افزود: در حوزه زیباسازی شهرداری از رسالت خود خارج شده است.


وی اظهار داشت: این شرایط باعث شده است تا شهرداری به زیباسازی فکر نکند و همه مسایل مربوط به فراموشی سپرده شود.


عضو شورای اسلامی تبریز با انتقاد از نمادهای نصب شده در ایام نوروز در سطح این شهر گفت: به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی از معنی و مفهوم این نمادها سر در نمی آورم.


محمدقلیزاده ادامه داد: اگر سرانه فضای سبز 20 متر مربع باشد اکنون این شهر باید باغ شهر می شد در حالی که تبریز هم اکنون به بتن شهر تبدیل شده است.


عضو دیگر شورای اسلامی تبریز نیز گفت: درختانی با سن بالای 30 سال در معابر مختلف این شهر در حال از بین رفتن هستند.


فریدون بابایی اقدم افزود: تا زمانی که در تبریز طرح جامع وجود نداشته باشد، نمی توان طرح تفصیلی فضای سبز را تدوین کرد.


وی با تاکید بر اینکه باید از مدیریت پشت میز خارج شویم، یادآوری کرد: گیاه پزشکان شاغل در سازمان پارک ها به جای اینکه هر روز صبح در سازمان کارت بزنند باید در سطح شهر از مناطق مختلف بازدید کنند.


عضو شورای اسلامی تبریز با انتقاد از شرایط ادغام سازمان زیباسازی و پارک ها گفت: به نظر می رسد این ادغام تنها برای جبران کسر بودجه و تامین حقوق کارکنان بوده و هیچ سودی برای شهرداری نداشته است.


بابایی اقدم با انتقاد از وضعیت ترمیم و رفوژ اتوبان های کسایی و پاسداران به وضعیت عون ابن علی اشاره کرد و ادامه داد: سال های گذشته حجم توسعه عون ابن علی با سال جاری قابل مقایسه نیست. 

 

انتهای پیام/

 

محیط زیست سرمایه دوم شهر تبریز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.