مكانيزم پرداخت جوايز جذب سرمايه‌گذاري خارجي اعلام شد

رئيس سازمان سرمايه گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني ايران با تشريح مكانيزم پرداخت جوايز جذب سرمايه گذاري خارجي گفت:اين كار براي نخستين بار در كشور اجرايي مي‌شود.

 

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) ، عليشيري در مورد پرداخت جوايز سرمايه گذاري خارجي گفت: در بند 68 قانون بودجه پيش بيني شده است كه معادل 100 ميليارد ريال به عنوان جايزه جذب سرمايه گذاري خارجي به سرمايه گذاران خارجي پرداخت شود

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه اين امر اتفاق بسيار مهمي بود كه در اقتصاد كشور رخ داد، افزود: براي نخستين بار در كشور پرداخت جوايز سرمايه گذاري خارجي در دستور كار قرار گرفته است.

وي از تصويب آيين نامه پرداخت جايزه جذب سرمايه گذاري خارجي خبر داد و افزود: براساس مكانيزم‌هاي پيش‌بيني شده قرار است در برخي مناطق كمتر توسعه يافته و محروم 10 در هزار ورودي سرمايه گذاري خارجي به عنوان جايزه در نظر گرفته شود.

وي ادامه داد: در ساير مناطق نيز 6 در هزار ورودي سرمايه گذاري خارجي به عنوان جايزه پرداخت خواهد شد. بر اين اساس، مقدمات كار در سازمان سرمايه گذاري خارجي آغاز شده است.

رئيس سازمان سرمايه گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني از سرمايه گذاران خارجي مجدداً درخواست كرد كه به سايت اين سازمان مراجعه و بر اساس راهنماي شيوه كار اطلاعات خود را وارد نمايند.

وي مهلت اعلام اطلاعات و مشخصات سرمايه گذاران را تا 15 اسفندماه سال جاري اعلام و تصريح كرد: بايد سرمايه گذران خارجي تمام مطالب مربوط به سرمايه گذاري خود را در سايت اعلام كنند تا سازمان سرمايه گذاري آن را به ثبت برساند تا در نهايت بتواند جايزه سرمايه گذاري خود را دريافت كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار