اعتراض پکن به ورود کشتی‌های جنگی آمریکا به دریای جنوبی چین

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای «مخالفت جدی» خود را با عملیات ناو‌های جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین اعلام کرد.

اعتراض وزارت خارجه چین نسبت به ورود کشتی‌های جنگی آمریکا به دریای جنوبی چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه ای به حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین اعتراض و نارضایتی عمیق خود را از عملیات ناوهای جنگی آمریکا اعلام کرد.

بعد از آنکه یک ناوشکن و یک ناو موشک‌انداز آمریکا به جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی نزدیک و باعث افزایش تنش های نهفته در این آبراه راهبردی شدند، وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای "مخالفت جدی" خود را با این تحرکات آمریکا اعلام کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: ناوشکن موشک‌انداز «هیگینز» و ناو موشک‌انداز دیگری با نام «آنتیتام» آمریکایی روز گذشته بدون اجازه وارد آب‌های سرزمینی چین شدند و ارتش چین بلافاصله از طریق ناوها و هواپیماهای خود به دو ناو آمریکایی هشدار داد تا از منطقه دور شوند.

خبرگزاری شین هوا نیز گزارش داد این دو کشتی آمریکایی از آب‌های چین "بیرون رانده" شدند.

این عملیات ناوهای جنگی آمریکا درست یک هفته بعد از آن انجام شد که نیروی هوایی چین بمب افکن هایی با قابلیت حمل سلاح هسته ای به جزیره ای در دریای جنوبی چین منتقل کرد تا قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد و ادعای مالکیت سرزمینی خود در این منطقه را تقویت کند.

این اقدام چین بلافاصله مورد انتقاد آمریکا قرار گرفت و سریعا هفته گذشته دعوت خود را از چین برای ملحق شدن به مانور دریایی مشترک در اقیانوس آرام پس گرفت.

انتهای پیام/

واکنش وزارت خارجه چین به عملیات ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین

برچسب ها: چین ، آمریکا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار