پس از ۱۵ سال؛

متروی تبریز همچنان نیازمند اعتبار

عضو شورای شهر تبریز با فت: متروی تبریز پروژه‌ای است که از ۱۵ سال گذشته کلید زده شد و در طول این سال‌ها دهان باز کرده و همواره هزینه بلعیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریدون بابایی  اقدم عضو شورای شهر تبریز گفت: اینک در دوره رکود اقتصادی در کشور قرار داریم و نوسانات بین‌المللی ارزی مستقیما اثراتی روی شهر و منابع شهرداری می‌گذارد.

وی افزود: البته انتخابات شورای پنجم، انتخاب فرآیند سرپرست شهرداری و در نهایت انتخاب شهردار منجر شد تا مدتی کنترل مدیریتی از دست شورا خارج شود و برخی پروژه‌ها با تعلل روبه‌رو شوند.

عضو شورای شهر تبریز گفت: از وقتی شهردار تبریز انتخاب شد، برخی پروژه‌های نیمه‌تمام، ولی هزینه‌بر را تحویل گرفت و تلاش خود را برای به اتمام رساندن آن‌ها گذاشت.

وی با اشاره به پروژه کلان مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز که آغاز آن از زمان شهردار قبلی آغاز شده بود و برای افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به اتمام رسید، گفت: هر چند نواقص در این پروژه باقی مانده، ولی با پیگیری و اختصاص اعتباراتی پروژه تکمیل شد.

بابایی‌اقدم افزود: پروژه‌های دیگری از قبیل: مقبره‌الشعراء که کارگاه آن تعطیل شده بود و یا پروژه میدان آذربایجان از جمله پروژه‌هایی هستند که با پیگیری و تامین منابع مالی در ماه‌های آتی به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه چندین پروژه کلان و هزینه‌بر متعلق به شهردار فعلی نبود و البته برای اتمام آن‌ها نیاز به وقت و هزینه بود، گفت: شهردار تبریز با آغاز کار خود، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت قرار داد که بخشی از آن‌ها تمام شده و یا در حال تکمیل است.

عضو شورای شهر تبریز در ادامه پروژه متروی تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: متروی تبریز پروژه‌ای است که از ۱۵ سال گذشته کلید زده شد و در طول این سال‌ها دهان باز کرده و مرتب هزینه بلعیده است.

وی اضافه کرد: از گذشته و در دوره‌های مختلف، پروژه متروی تبریز متناسب با منابع مالی دچار افت و خیز‌هایی شده است و البته شورای چهارم نیز هزینه‌های زیادی از طریق منابع مختلف و اوراق و فاینانس اختصاص و مطرح کرد و در شورای پنجم نیز فعال‌سازی خط یک و دو مترو ادامه خواهد داشت.

بابایی‌اقدم متذکر شد: اگر مترو تبریز زیرزمین نبود و روی زمین بود؛ مردم کاملاً متوجه فعالیت و زحمت متخصصان و جوانان می‌شدند.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که مترو جزو یکی از مطالبات اصلی مردم شهر و چالش مدیریتی است و قطعا اجازه تعطیلی به کارگاه‌ها را نخواهیم داد تا بخشی از تعهدات شهرداری عملی شود.

بابایی‌اقدم ادامه داد: حل مشکل رمپ لوپ پل کابلی، تکمیل امتداد خیابان ارتش، احداث پل در خیابان ارتش و ساخت پارک باغشمال تبریز برای احیای نام باغشمال در محدوده پادگان ارتش از جمله پروژه‌های آتی تبریز توسط شهرداری است.

وی با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی هنوز بلاتکلیف است، ابراز کرد: حل و ساماندهی حاشیه‌نشینی تبریز نیز از مهم‌ترین پروژه‌های شهر تبریز است که هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است، ولی با اراده مقامات استانی شاهد ساماندهی آن‌ها و ساخت واحد‌های استاندارد خواهیم بود.

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

متروی تبریز به ایستگاه پایانی می رسد؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار