موگرینی: دستور کار امروز، حفظ توافق هسته‌ای ایران است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد دستور کار اصلی نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل حفظ توافق هسته‌ای ایران است.

حفظ برجام، دستور کار اصلی نشست امروز وزرای خارجه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در نشست دوره‌ای اتحادیه اروپا به بروکسل رفته است، در سخنانی در جمع خبرنگاران که به صورت زنده از شبکه الجزیره مباشر پخش می‌شد، گفت: نشست امروز ما اولین نشست پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) به شمار می رود. در این نشست راه‌های حفظ این توافق را بررسی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دستور کار نشست امروز وزرای خارجه اروپا، حفظ توافق هسته‌ای ایران و تداوم سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی اتحادیه اروپا در این کشور است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا تلاش می کنند از منافع راهبردی اقتصادی و سیاسی این اتحادیه در ایران در پی خروج آمریکا از توافق بین‌المللی هسته‌ای محافظت کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: کسی نمی‌گوید این کار یعنی محافظت از منافع اتحادیه اروپا در ایران کار ساده‌ای است، اما تصمیم داریم این کار را انجام دهیم.

اوایل این ماه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تصمیم دارد تحریم هایی علیه تهران اعمال کند؛ در حالی که قدرت‌های اروپایی و تهران می گویند آنها متعهدند با یکدیگر برای نجات توافق هسته ای همکاری کنند.

موگرینی همچنین تاکید کرد جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل نشان می دهد ایران همچنان به تعهد خود درباره غنی سازی اورانیوم متعهد است و به نظر می رسد دیگر تعهدات خود را در این توافق نیز اجرا می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار