با هدف کاهش بار ترافیکی خیابان‌های اردبیل؛

کناره رودخانه بالیخلو چایی گذرگاه یک طرفه می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با هدف حل مشکل ترافیک داخل شهر اردبیل با مشاوره‌ها و تدابیر لازم مسیر کناره رودخانه بالیخلو چایی را به صورت رفت و برگشت گذرگاه یک طرفه می‌کنیم.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اردبيل، سید حسین صابری در جلسه شورای ترافیک استان اردبیل اظهار داشت: انتظار ما از کمیته کارشناسی شکل گرفته در این ارتباط بیش از این بود تا بتواند اهداف طرح، هزینه اجرایی و نحوه فعالیت کارشناسی را مستند و مستدل تحلیل و ارائه کند.
وی اهداف اجرای این طرح را از میدان توحید تا خیابان عطایی اردبیل روان‌سازی ترافیک، کاستن از آلودگی‌های احتمالی، کاستن از استرس راننده و مردم و کاهش تلاقی‌های رانندگی اعلام کرد.
رئیس شورای ترافیک استان اردبیل ابراز داشت: با یک طرفه کردن دو طرف رودخانه به صورت رفت و برگشت نه تنها از توقف‌های مقطعی که سبب برخی آلودگی‌ها شده کاسته می‌شود بلکه از توقف‌های تکراری و بی‌جا جلوگیری شده و امنیت عابر پیاده و هدف استفاده بهینه از سوخت نیز مورد توجه و دقت قرار می‌گیرد.
صابری با اعلام اینکه در یک روز تعطیل این مسیر را به صورت کامل مورد بازدید قرار دادیم، افزود: اصلاح این مسیر با کمترین هزینه قابل انجام است ولی برخی مشکلات در این مسیر وجود دارد که با هماهنگی و حوصله بیشتر می‌توان آنها را برطرف کرد.
وي ادامه داد: به جای گرفتن مشاور طرح و صرف هزینه‌های کلان برای این امر ما در مسیر میدان توحید تا خیابان عطایی اردبیل به عنوان گذرگاه مسیر رودخانه بالیخلو سعی می‌کنیم در چند نقطه با نصب چراغ قرمز و تابلو به سهولت تردد کمک کرده و از برخی تصادفات درون شهری نیز بکاهیم.
استاندار اردبیل همچنین ابراز داشت: بنده نه به سرعت گیر و نه به حضور عوامل انسانی در سر چهار راه ها اعتقاد دارم بلکه معتقدم با تجهیز امکانات کنترل از راه دور می‌توان بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر را حل کرد.
وي با بیان اینکه نصب دوربین‌های سرعت‌سنج داخل شهر هیچ ربطی به مسایل امنیتی ندارد، افزود: ما نباید موضوع ترافیک را با بحث امنیت که در استان اردبیل در حد کافی و لازم زیرساخت امنیتی برقرار است تداخل دهیم چرا که ما در استان اردبیل هم اکنون با کمترین چالش امنیتی روبرو هستیم.
صابری با اشاره به اینکه نصب 21 دوربین تصویری در داخل شهر اردبیل با توجه به گستردگی فضا کمتر به نظر می‌‌رسد بیان داشت: از پلیس راهور و شهرداری انتظار داریم مقدمات نصب دوربین‌های جدید و راه‌ اندازی ساختمان مانیتورینگ را فراهم کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.