آشفتگی در بازار نفت/ قیمت طلا بالا رفت

احتمال افزایش سطح تولید نفت عربستان سعودی و روسیه بازار طلای سیاه را آشفته کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت امروز (سه شنبه) در بازارهای آسیایی با آشفتگی همراه بود؛ اما به دنبال احتمال افزایش سطح تولیدات نفتی عربستان سعودی و روسیه در پی کاهش ذخایر نفتی، بهای طلای سیاه همچنان در نوسان قرار گرفت.

بهای نفت خام برنت با 31 سنت افزایش (معادل 0.41 درصد) به 75 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 1 دلار و 5 سنت کاهش (معادل 1.55 درصد)، 66 دلار و 83 سنت در هر بشکه معامله شد و همچنان در پایین ترین سطح از 17 آوریل قرار داشت.

نگرانی ها از احتمال افزایش سطح تولید نفت عربستان سعودی و روسیه و همچنین افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، بهای نفت را در نوسان قرار داده است. عربستان سعودی و روسیه درباره افزایش روزانه 1 میلیون بشکه نفت به منظور جبران کمبود تولیدات نفتی ونزوئلا و ایران، مذاکره کرده اند. این درحالی است که تصمیم نهایی در این خصوص قرار است در نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در 22 ژوئن در وین اتخاذ شود.

همچنین انتظار می رود فعالیت های حفاری آمریکا در ماه های آتی حتی از سطح تولید نفت اوپک و روسیه هم فراتر رود. سطح تولید نفت آمریکا در دو سال گذشته با بیش از 27 درصد افزایش به 10.73 میلیون بشکه در روز رسیده است. فقط روسیه است که سطح تولید نفت روزانه آن از آمریکا بیشتر است.

بهای طلا هم امروز (سه شنبه) پس از کاهش در معاملات روز گذشته با افزایش همراه بود. اما امیدواری از برگزاری نشست آتی کره شمالی و آمریکا و همچنین در پی مبادله دلار نزدیک بالاترین سطح در شش ماه و نیم اخیر، بهای طلا با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1300.20 دلار رسید.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز بیست و نهم ماه مه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار