قهرمان المپیکی ایران در فیجی به مشکل خورد

بیشتر وزنه برداران فیجی پس از انتخاب حسین توکلی به عنوان سرمربی این کشور دست به اعتراض زده اند.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون وزنه برداری فیجی تصمیم گرفت حسین توکلی قهرمان سابق دسته 105 کیلوگرم المپیک سیدنی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کند که با اعتراض بی شمار و فراوان ورزشکاران این کشور مواجه شده است.

این در حالی است که برخی از وزنه برداران این کشور از جمله الین سیکاماتانا قهرمان وزنه برداری زنان این کشور نسبت به این اتفاق چندان راضی نیستند.

او در این باره گفت: با شرایط موجود در حال حاضر دلیلی برای ادامه دادن نمی بینم.چرا که  آنها به راحتی هر چه تمام تر آرزوهای من برای گرفتن مدال المپیک را از بین بردند. او حتی پا را فراتر گذاشته ضمن کناره گیری از 2 مسابقه قهرمانی جهان از نخست وزیر فیجی هم در خواست کرده تا هر چه سریعتر به این مسئله رسیدگی کند.

همچنین به دلیل این اتفاق 21 وزنه بردار از 25 وزنه بردار فیجی در تمام رده های سنی از مسابقات قهرمانی اقیانوسیه کنار رفته اند .کمیته المپیک فیجی افرادی را برای صحبت با ورزشکاران معترض روانه کرده است تا بتوانند آنها را قانع کنند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری فیجی اظهار کرد: ما در این رابطه سعی می‌کنیم از روش صلح آمیز استفاده می کنیم و به تصمیم ورزشکاران احترام می‌گذاریم. تمام کشورهای دنیا ما را به دلیل انتخاب کردن حسین توکلی مورد ستایش قرار داده اند.چرا که در سایر کشورهای دنیا  ورزشکاران از اینکه بتوانند زیر نظر قهرمان المپیک تمرین کنند و از تجربیات گران بهای او استفاده کنند خوشحال می شوند.

کودتا وزنه برداران فیجی علیه حسین توکلی قهرمان المپیک سیدنی

فدراسیون وزنه برداری فیجی اعلام کرده  یکی از برنامه های آنان اینست که با حضور حسین توکلی بتوانند سطح وزنه برداری این کشور را پیشرفت دهند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری فیجی در پایان خاطر نشان کرد: انتخاب حسین توکلی با موافقت دولت، کمیسیون ورزش ملی فیجی و کمیته المپیک این کشور صورت گرفته است و ما از این انتخاب بسیار خوشحالیم و امیدوارم سطح وزنه برداری ما با حضور توکلی افزایش یابد.

مسابقات قهرمانی جوانان جهان قرار است سال اینده در سووا یکی از شهرهای فیجی برگزار شود.

بیشتر بخوانیم:

توکلی: حدادی توانایی ثبت رکورد بالای ۷۰ متر را دارد

تعطیلی یک هفته ای مرحله سوم اردوی تیم ملی وزنه برداری

انتهای پیام/

اعتراض وزنه برداران فیجی پس از انتخاب توکلی به عنوان مربی این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار