شمارش معکوسِ حذف باشگاه‌های فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا

احتمال حذف باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا با توجه به بدهی‌های تسویه نشده در روز‌های اخیر قوت گرفته است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال گذشته برای اعطای مجوز حرفه‌ای به تیم‌هایی که سهمیه رقابت‌های لیگ قهرمانان را دریافت کرده بودند، قوانین سخت گیرانه‌ای مانند تسویه حساب‌های مالی، مالیاتی و استانداردسازی ورزشگاه‌ها را اعمال کرد و همین امر سبب شد باشگاه‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی که با حجم انبوهی از پرونده‌های مالی مواجه بودند برای شرکت در این رقابت‌ها با دردسر‌هایی جدی رو به رو شوند. از همان زمان تلاش‌های مسئولان این باشگاه‌ها برای رفع مشکلاتشان آغاز شد، اما با توجه به تعداد زیاد طلبکاران استقلال و پرسپولیس بسیاری از فوتبالدوستان حذف سرخابی‌های پایتخت را در کنار نفت تهران که به دلیل مشکلات مدیریتی هیچ امیدی برای حضور در لیگ قهرمانان نداشت، قطعی می‌دانستند.

شمارش معکوسِ حذف باشگاه‌های فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا

نگرانی هواداران استقلال و پرسپولیس زمانی بیشتر شد که برخی تیم‌های متمول امارات و عربستان به دلیل بدهی محدودشان فرصت حضور در لیگ قهرمانان را از دست دادند، اما با پیگیری‌های وزارت ورزش و مدیران باشگاه‌ها و تعیین و تکلیف کردن بخش وسیعی از بدهی‌های خود سهیمه لیگ قهرمانان را به دست آوردند و این خطر جدی به صورت موقت رفع شد تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر بتوانند در این مسابقات شرکت کرده و به مرحله یک چهارم نهایی برسند. البته در همان زمان قرار شد این بدهی‌ها تا پیش از آغاز فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان پرداخت شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده و البته ابهام‌هایی که درباره سند سازی این ۲ تیم از سوی وکلای برخی طلبکاران مطرح شده است.

حدود ۲۰ روز پیش "ما‌ها جان"، مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC و همراهانش با هدف بررسی روند پرداخت بدهی‌های باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان به کشورمان سفر کردند.

باشگاه‌های ایرانی باید تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۸ به AFC ثابت می‌کردند هیچ بدهی‌ای ندارند، اما پس از این تاریخ طلبکارانی مانند مسعود همامی، عباس محمدرضایی، علی دایی و صمد مرفاوی اعلام کردند بدهی آن‌ها پرداخت نشده است.

باشگاه‌های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند برخی پرونده هایشان در مرحله تجدیدنظرخواهی ویژه است. با این وجود برای رسیدگی به این پرونده‌ها در مرحله تجدیدنظرخواهی ویژه باید دلیل جدیدی وجود داشته باشد و البته تنها یک سال پس از صدور حکم، درخواست استیناف مطرح شود. نمایندگان AFC در رسیدگی به پرونده باشگاه‌های ایرانی اظهار تعجب کرده اند چگونه ناگهان تا این اندازه دلایل جدیدی برای این پرونده‌ها ارائه شده و از طرفی برای احکامی که تاریخ صدور آن‌ها حدود چهار یا پنج سال پیش بوده در سال ۲۰۱۷ درخواست تجدیدنظر صورت گرفته است. به همین دلیل ما‌ها جان و همراهانش تا حدی به سندسازی باشگاه‌های ایرانی مشکوک شده اند و اگر موضوع صداقت نداشتن باشگاه‌های ایرانی برای AFC اثبات شود احتمال محرومیت آن‌ها از فصل آینده لیگ قهرمانان وجود دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید زیادی روی تسویه حساب باشگاه‌ها با اشخاص رسمی فوتبال یعنی بازیکنان و مربیان دارد، اما همچنان مطالبات بسیاری از بازیکنان و مربیان از استقلال و پرسپولیس پرداخت نشده است. در این وضعیت بسیار بعید است AFC مانند سال پیش اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها را آسان بگیرد چراکه نمایندگان طلبکاران این ۲ باشگاه در دیداری که با ما‌ها جان داشته اند هم بحث پرداخت نشدن مطالباتشان را به نماینده AFC اطلاع داده اند.

شمارش معکوسِ حذف باشگاه‌های فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا

  • سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال درباره اینکه شنیده می‌شود استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های آسیایی حذف می‌شوند گفت:ما در این باره اطلاعی نداریم و نامه‌ای به دست ما نرسیده است و این مساله گمانه زنی سایت هاست. شاید حذف صورت بگیرد یا نگیرد، اما نمی‌توانم در این باره اظهار نظری داشته باشم.
  • اما همان طور که گفتم نامه‌ای در این زمینه برای ما نرسیده است و از سویی نمی‌توانیم این موضوع را تایید و یا تکذیب کنیم.
  • در بعضی مواقع دوستان قصد دارند اهمیت خود را در فصل نقل و انتقالات بالا ببرند، اما به طور کلی ما ترجیح می‌دهیم در این مواقع نه تکذیب کنیم و نه تایید و هدفمان این است که به بازار نقل و انتقالات این افراد بها ندهیم.

شمارش معکوسِ حذف باشگاه‌های فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا

  • یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال که خواست که نامش فاش نشود در این باره گفت:اصلا بحث حذف سرخابی‌ها از آسیا درست نیست و نباید به این موضوع پرداخت. مطرح شدن چنین موضوعاتی می‌تواند توطئه‌ای باشد تا این حرف‌ها به گوش کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد. اصلا به صلاح نیست در این قضیه ورود و به بحث و تبادل نظر پرداخت.

شمارش معکوسِ حذف باشگاه‌های فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا

  • جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره احتمال حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بدهی‌های زیادی از سال‌های گذشته مانده که اکثر این معوقات مالی با درایت مدیریت باشگاه پرداخت شده است؛ بنابراین نگرانی بابت حذف از لیگ قهرمانان آسیا به علت بدهی‌های زیاد وجود ندارد.
  • گرشاسبی با حمایت وزارت ورزش و جوانان همه تلاش خود را می‌کند تا مسائل مالی باشگاه پرسپولیس را برطرف کند تا در آینده دچار مشکل نشویم. پرسپولیس تیم بزرگی است و با کمک مالی وزارت ورزش و هواداران می‌تواند برمشکلات مالی فائق شود و فصل آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج درخشانی کسب کند.
  • پرسپولیس خیلی از امکانات حرفه‌ای را ندارد و تا زمانی که این تیم به باشگاه تبدیل نشود مسائل مالی اش پابرجا است و در کسب صدور مجوز حرفه‌ای با مشکل مواجه می‌شود. زیر ساختار‌های باشگاه را باید تقویت کنیم تا ناظران afc ایرادی از امکانات باشگاه نگیرند.
  • امیدوارم باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود تا در قالب طرح‌های ملی با حضور هواداران و پیشکسوتان خود بتوانیم رشد و پیشرفت کنیم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
کاش حذف بشن . فوتبال هم تعلیق بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
فوتبالی که از بیت المال ارتزاق میکنه همون بهر حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
بدید بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
همون بهتر که حذف شوند، فوتبال به چه درد مردم می خوره؟
آخرین اخبار