عبدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

داروهای تولید داخل تالاسمی در دسترس اما بی کیفیت است

مدیر عامل انجمن تالاسمی استان تهران گفت: داروهای تولید داخل تالاسمی کیفیت ندارد و مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می‌کند.

جنیدی//  کیفیت پایین داروهای داخلی بیماران تالاسمی/ درمان بیماران تالاسمی ساماندهی نشده است/علی عبدی مدیر عامل انجمن تالاسمی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: متاسفانه امروز بیماران تالاسمی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند به طوری که در حال حاضر داروی  خارجی بیماران تالاسمی در کشور  بسیار کمیاب است و داروهای ساخت داخل نیز از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد:‌ بخش اول داروهای داخلی بیماران تالاسمی معمولا از کیفیت قابل قبولی برخوردار است اما متاسفانه در بخش‌های بعدی کیفیت دارو تغییر می‌کند و بیمار  قادر به استفاده از آنها نیست.

مدیر عامل انجمن تالاسمی استان تهران با بیان اینکه برخی از داروهای بیماران تالاسمی دارای عوارض هستند، افزود: بیماران تالاسمی در اکثر  مواقع گرفتار مشکل کمبود دارو هستند و این بیماران هیچگاه به طور منظم دارو دریافت نکرده‌اند.

عبدی تاکید کرد: درمان بیماران تالاسمی ساماندهی نشده است ولی به طور کلی همه بیماران تالاسمی باید به صورت منظم خون و داروی تزریقی دریافت کنند.

درمان بیماران تالاسمی دغدغه اصلی انجمن تالاسمی

وی ادامه داد: امروزه دغدغه درمان بیماران تالاسمی را داریم زیرا در گذشته درمان بیماران تالاسمی بهتر انجام می‌گرفت و دردسرهای کنونی را نداشت.

عبدی افزود: همه داروهای تولید داخل بیماران تالاسمی در دسترس است ولی مسئله مهم  در خرید داروی این بیماران کیفیت و نداشتن عوارض است، به دلیل فرانشیز بالای داروی خارجی، همه بیماران توانایی خرید آن را ندارند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی استان تهران در خصوص راهکار منع قانونی واردات خارجی گفت: ما منعی برای واردات داروهای خارجی نداریم، زیرا  لوازم آرایشی بهداشتی با درجه اهمیت بسیار کمتر نسبت به دارو و با وجود تولید داخل، وارد می‌شود و این مسئله هیچ گونه مشکلی را ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار