رمز و رازهایی از اسرار آمیزترین گنجینه‌های باستان‌شناسی روی زمین +تصاویر

گنجینه‌های باستان شناسی پنجره‌ای به تاریخ، فرهنگ، مردم و آداب و رسوم دوران باستان هستند. حتی گاهی اوقات نشانه حضور موجودات فرازمینی روی زمین هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گنجینه‌های باستان شناسی پنجره‌ای به تاریخ، فرهنگ، مردم و آداب و رسوم دوران باستان هستند. حتی گاهی اوقات نشانه حضور موجودات فرازمینی روی زمین هستند.

استون هنج

استون هنج در دشت مسطحی در شمال سالزبری در انگلستان قرار دارد و چیدمان مدور سنگ‌های عظیمی است که بزرگترینشان ۹ متر ارتفاع و ۲۵ تن وزن دارد. دانشمندان معتقدند این بنای تاریخی، نشانه یک محل دفن بزرگ است که حدود چهار تا پنج هزار سال پیش ساخته شده است. هیچکس هنوز نمی‌داند چطور و چرا چنین چیزی ساخته شده یا اینکه توسط انسان‌ها ساخته شده یا خیر، باستان شناسان به تازگی کشف کردند که حداقل دو تا از سنگ‌ها قبل از سکونت انسان روی زمین در این محل قرار داده شده اند.

رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین

سوپر هنج

دانشمندان در سال ۲۰۱۶ و در فاصله ۳ کیلومتری استون هنج، یک اثر تاریخی سنگی اسرارآمیز دیگر به نام سوپرهنج را کشف کردند. اما باستان شناسان یک سال بعد کشف کردند که که این‌ها اصلا سنگ نیست، بلکه صد‌ها تیر چوبی در گودال بزرگی هستند که ۲۴۵۰ سال قبل از میلاد به صورت مدور چیده شده اند. جالبتر اینکه شواهد نشان می‌دهد تیر‌ها مدت کوتاهی بعد از جای گذاری خارج شدند.

رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین

استون هنج آمریکا

استون هنج آمریکا یا تپه اسرارآمیز در نیوهمپشایر از صخره و سنگ تشکیل شده و گرچه نامش را از سایت باستان شناسی انگلیسی گرفته، اما بسیار کوچکتر و جدیدتر است. این استون هنج اولین بار در سال ۱۹۳۷ توسط ویلیام گودوین (William Goodwin) کشف شد. برخی گودوین را متهم کردند که خودش این سایت را ساخته، اما باستان شناسان معتقدند که قدمت برخی قسمت‌های آن به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد.

رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین

تپه سرپنت (Serpent)

این تپه در فلات اوهایو قرار دارد و بزرگترین مدل مارپیچی در دنیاست. برخی محققان منعتقدند این تپه توسط قبیله بومی حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده، اما هنوز مطمئن نیستند که دقیقا چه فرهنگی این تمثال غول پیکر را ایجاد کرده است. اخیرا دکتر براد لوپر (Brad Lepper) در مجله‌ای منتشر کرده که از هزار سال پیش تاکنون تغییر نکرده است.

رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین

گوی‌های سنگی کاستاریکا

۳۰۰۰ گوی سنگی در اواخر قرن نوزدهم در کاستاریکا کشف شده که بزرگترین آن‌ها ۲.۵ متر قطر و ۱۶ تن وزن دارد. اگرچه به نظر می‌رسد این گوی‌ها با چکش زدن به صخره‌ها ساخته شه اند، اما تاکنون هیچکس نمی‌داند که چه کسی و چرا آن‌ها را ساخته است. حتی برخی معتقدند که موجودات فضایی آن‌ها را آورده اند و برخی هم معتقدند که بقایای شهر گمشده آتلانتیس است.

رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین

شهر گمشده آتلانتیس

صحبت از آتلانتیس شد. مورخ یونانی، افلاطون ۳۶۰ سال قبل از میلاد درباره جزیره‌ای افسانه‌ای گفته که بیش از ۱۰۰۰۰ سال پیش غرق شده است اما تا کنون هیچکس جای آن را نمی‌داند. از آنجا که هیچ آثار باستان شناسی واقعی برای مطالعه وجود ندارد و کلا بر اساس نوشته‌های باستانی است، شاید آتلانتیس فقط یک افسانه باشد، اما برخی افراد معتقدند واقعیت دارد و مکان‌هایی را برای آن حدس می‌زنند.

رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین

مقبره شاه توت‌عنخ‌آمون

شاه توت‌عنخ‌آمون تنها ۹ سال داشت که ۱۳۰۰ سال پیش از میلاد بر تخت سلطنت نشست و در ۱۷ سالگی درگذشت، اما در مرکز چند راز باستان شناسی قرار دارد، اول و مهمتر از همه درباره مرگش. چون به نظر می‌رسد مومیایی او بعد از دفن سوخته است. باستان شناسان معتقدند که او به سرعت دفن شده، به همین دلیل عمل مومیایی کردن به درستی انجام نشده و در نتیجه واکنش شیمیایی اکسیژن و روغن مومیایی آتش گرفته است.

رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین


اهرام بزرگ مصر

هیچ بحث باستان شناسی بدون اهرام بزرگ مصر کامل نخواهد شد. قدیمی‌ترین و بزرگترین اهرام مصر، هرم بزرگ جیزه است که آرامگاه خوفو، فرعون مصر بوده است. عظمت این هرم خودش به تنهایی یک راز است (آیا واقعا مردم باستان آن را ساخته اند؟). اما به طور کلی هنوز این اهرام شگفتی‌های باستان شناسی بیشتر و بیشتری تولید می‌کنند از جمله کشف یک اتاق اسرارآمیز درون هرم بزرگ جیزه.



رمز و رازهایی از گنجینه های عجیب باستان‌شناسی روی زمین

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

گنجینه های اسرارآمیز باستان شناسی 

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار