سقوط کوهنورد مشهدی از ارتفاع ۴ هزار و ۳۰۰ متری علم کوه

کوهنورد ۲۵ ساله مشهدی صبح امروز در ارتفاعات علم کوه سقوط کرد، تلاش امدادگران هلال احمر برای نجاتش همچنان ادامه دارد.

محمودی رییس جمعیت هلال احمر کلاردشت در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: صبح امروز خبر سقوط یک کوهنوردی مشهدی در ارتفاع ۴ هزار و ۳۰۰ متری علم کوه به پایگاه امداد و نجات کوهستان این شهر گزارش شد.

وی با بیان اینکه برای نجات این کوهنورد مصدوم دو تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر کلاردشت به منطقه اعزام شدند، افزود: کوهنورد ۲۵ ساله مشهدی که با تیم ۴ نفره خود دو روز پیش عازم صعود به ارتفاعات علم کوه در کلارشت بود صبح امروز در ارتفاعات تخته سلیمان علم کوه دچار سانحه شد و سقوط کرد.

محمودی با بیان اینکه این کوهنورد از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شدید شد، گفت: با کمک  کوهنوردان مشهدی  در محل حادثه و امدادگران هلال احمر کلاردشت مداوای اولیه انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر کلاردشت افزود: بالگرد هلال احمر تاکنون دو بار برای نجات این کوهنورد پرواز کرد، اما با توجه به شرایط جوی و ارتفاع زیاد منطقه علم کوه موفق به فرود نشده است.

وی با بیان اینکه بالگرد هلال احمر برای سومین به پرواز در آمد، گفت: قرار است کوهنوردان مشهدی این جوان ۲۵ ساله را تا ارتفاع ۳ هزار متری به پایین علم کوه منتقل کنند سپس با استفاده از بالگرد امدادی به بیمارستان منتقل شود.

محمودی گفت: نجات این کوهنورد با توجه به آسیب دیدگی شدید امکان پذیر نیست و از راه زمینی حدود ۷ ساعت طول می‌کشد.
انتهای پیام/آ

کوهنورد ۲۵ ساله مشهدی در علم کوه سقوط کرد

برچسب ها: هلال احمر ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار