دوركاری تنها در يك وزارتخانه داوطلبانه است

رییس مركز نوسازی و تحول اداری وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی گفت: دوركاری دراین وزارتخانه به هیچ وجه اجباری نبوده وهر كارمندی كه تمایل داشته باشد می تواند داوطلبانه دوركار شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، 'محمدرضا كاویانی' با بیان اینكه در وزارت كار و امور اجتماعی سابق بیش از 70درصد نیروی كار دوركار شده بودند ، گفت : درهمان زمان نیز اجباری برای پیوستن كاركنان به این طرح نبود .

وی اظهار داشت: هم اكنون 43 درصد نیروی كار در وزارتخانه جدید تعاون،كار و رفاه اجتماعی دوركار هستند كه پیش بینی دوركاری برای این مرحله 40 درصد بود.

كاویانی با اشاره به مرحله دوم دوركاری كه پس از ادغام سه وزارتخانه انجام می شود، گفت: به علت فرهنگ سازی در خصوص موضوع دوركاری هم اكنون تعداد متقاضیان برای این امر افزایش یافته است.

به گفته كاویانی، اولویت برای دوركاری با زنان و ایثارگران است اما سخت گیری برای دیگر كاركنان وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی وجود ندارد.

وی تعداد كارمندان ستادی وزارتخانه جدید را یكهزار و 250 كارمند ذكر كرد و گفت: از این تعداد 500 نفر كارمند دوركار شده اند.

رئیس مركز نوسازی و تحول اداری وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تفاهمنامه های دوركاری كه بین وزارتخانه و كاركنان تنظیم شده ، سه ماه است و درصورتی كارمندی تمایل به دوركاری نداشت ، می تواند قرار داد خود را فسخ كند.

به گفته كاویانی، هم اكنون رایزنی ها با مدیران انجام شده و پست های اداری كه می توانند دوركار شوند مشخص شده است.

كاویانی تاكید كرد: دوركاری با فرهنگ سازی انجام می شود و اكنون در وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی با تلاش های صورت گرفته، دوركاری یك امتیاز است.

وی با بیان اینكه كمیته فناوری اطلاعات در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای فراهم سازی زیرساخت های دوركاری تشكیل شده، اظهار داشت: اجرای طرح دوركاری متناسب با پست های سازمانی است .

كاویانی این موضوع را نیز گفت كه دوركاری به معنای مطلق وجود ندارد و كارمندان می توانند دو تا سه روز در هفته دوركار شوند.

وی اظهار داشت: هم اكنون 60 درصد نیروهای دوركار در وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی را زنان تشكیل داده اند.

رییس مركز نوسازی و تحول اداری وزارت تعاون، كار و امور اجتماعی در ادامه تصریح كرد: كارمندان دوركار نظیر كارمندان حضوری از امتیاز مساوی در زمینه اضافه كاری، پاداش وغیره برخوردار می شوند .

كاویانی افزود: با توجه به اینكه دوركارها از وسایل شخصی خود (رایانه و اینترنت) استفاده می كنند، این هزینه ها از سوی وزارتخانه به آنان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع آموزش كاركنان در وزارت تعاون ، كارو رفاه اجتماعی نیز گفت: هم اكنون آموزش ها در وزارتخانه به شكل مجازی است و بنابراین تفاوت نمی كند كه كارمندی دوركار باشد یا حضوری، زیرا هردو می توانند از آموزش ها بهره مند شوند. /ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار