مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

بیش از 12 هزار میلیارد تومان، بدهی قطعی کارفرمایان به تأمین اجتماعی

قریب گفت: بدهی قطعی کارفرمایان به تأمین اجتماعی با توجه به صورتحساب اخذ شده تا شهریور ماه ۹۶، بیش از 12 هزار میلیارد تومان است.

مهرداد قریب مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جزئیات بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، اظهار کرد: آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیاز‌های کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های سیستم مصوب ۱‏/۵‏/۹۱ موضوع تصویب نامه شماره ۳۲۹۹۲ ت ۵۲۱۹۱ هـ مورخ ۲۲‏/۳‏/۹۵ هیأت محترم وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیأت وزیران تمدید و طی مصوبه شماره ۱۲۱۵۶‏/ت ۵۵۰۳۰ هـ ابلاغ شده است.

قریب افزود: در اجرای مصوبه مذکور بخشنامه مورخ ۱۰‏/۲‏/۹۷ موضوع بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب (تمدید آئین نامه) صادر و به تمامی ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده است. بر اساس مفاد بخشنامه مذکور، کارفرمایان مدیون باید حداکثر به مدت ۲ ماه از تاریخ صدور آن (لغایت ۱۰‏/۴‏/۹۷) نسبت به ارائه و ثبت درخواست بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب به شعبات تابعه سازمان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارفرمایان واحد‌های مشمول در صورتی که جرائم متعلقه آن‌ها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۹۵ باشد، حداکثر تا ۲ ماه از تاریخ صدور این بخشنامه فرصت دارند تا در مورد پرداخت یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده بر اساس مدارک و مستندات ابرازی با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، اضافه کرد: آن دسته از کارگاه‌های مشمول که بعد از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۹۵ به علت بروز یکی از موضوعات دلایل ابرازی، مشمول آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیاز‌های کشور به استناد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط شده‌اند، تا ۳ ماه پس از وقوع دلایل مزبور مهلت دارند که مدارک خود را به سازمان یاد شده ارائه کنند.

مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، گفت: به منظور حداکثر مساعدت با کارفرمایان، بدهکارانی که در دوره اجرای بخشنامه‌های قبلی علی‌رغم ارائه درخواست، از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خود خودداری کرده‌اند، در صورت ارائه درخواست مجدد، با رعایت ضوابط مربوطه مشمول استفاده از تسهیلات بخشودگی جرائم خواهند بود.

قریب با اشاره به اینکه کارگاه‌های مشمول این طرح، تمام واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی است و شامل هر شخص حقیقی یا حقوقی (اعم از دولتی و غیردولتی) می‌شود، افزود: نحوه احتساب بخشودگی جرائم جهت کارگاه‌های مشمول وفق ماده ۲ قانون دریافت جرائم نقدی مصوبه ۹‏/۵‏/۷۳ و اصلاحیه مورخ ۲۵‏/۱‏/۸۷ مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام مورخ ۸‏/۴‏/۸۷ به شرح ذیل انجام می‌شود.

شایان ذکر است؛ میزان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم در صورت پرداخت یک جای اصل بدهی، امکان‌پذیر است.

ردیف

پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف …. ماه

میزان بخشودگی جرائم

۱

۱۲

۱۰۰ درصد

۲

۱۸

۸۵ درصد

۳

۲۴

۷۵ درصد

۴

۳۰

۶۰ درصد

۵

۳۶

۵۰ درصد

وی در پایان گفت: بدهی قطعی کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی با توجه به صورتحساب اخذ شده تا شهریور ماه ۹۶ به میزان ۱۲۰ هزار و ۸۷ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال است.

انتهای پیام/

امکان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم کارفرمایان در صورت پرداخت یک جای اصل بدهی

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۷
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۷
پس کی پرداخت میشه ؟
آخرین اخبار