استفاده از نقاط ضعف محلات در توسعه منطقه18

ارتقای فرهنگ عمومی شهروندی نسبت به سطح فعالیت های مدیریت شهری یکی از دغدغه های مسئولان شهرداری تهران است، به همین دلیل شهرداری تهران با ایجاد معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه18 تلاش داشته با استفاده ار اهرم فرهنگ و هنر مفاهیم و وظایف خودش را به شهروندان انتقال دهد و همین طور با اقداماتی در امور اجتماعی سعی داشته سطح فرهنگ شهروندان را از لحاظ کمی و کیفی توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه18 از تمامی فضاها و ظرفیت های موجود محلات همچون مکان های ورزشی، نهادهای آموزشی شامل آموزش و پرورش و دانشگاه ها، مکان های تفریحی و رفاهی استفاده می کند تابرنامه های اجتماعی و فرهنگی متنوعی را در سطح محله های مناطق 22 گانه تهران به مرحله اجرا بگذارد.
عباس رزاقی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 افزود: منطقه ما یک منطقه مذهبی و شهید پرور است، به همین سبب محافل قرآنی و مذهبی، کلاس های قرآنی با استقبال خوب شهروندان مواجه می شود به همین دلیل در زمینه توسعه فعالیت های دارالقرآن های سطح منطقه هماهنگی های متعددی با مسئولان مربوطه انجام داده ایم. در منطقه ما فضاهای باز و زمین های خالی خیلی زیاد است که در دیگر مناطق این چنین نیست به همین علت ما از این ظرفیت استفاده کردیم و این زمین های بلا استفاده را به زمین چمن های مصنوعی تبدیل کردیم و از 3 سال پیش تا به امروز تعداد 25 زمین چمن مصنوعی در محله ها افتتاح کرده ایم. با توجه به اینکه تعداد شهدا در منطقه ما زیاد است (1200 شهید) سعی کردیم؛ با برگزاری کنگره شهدا، برگزاری همایش های متعدد در زمینه های قرآنی و مذهبی، تهیه کتاب و تمبرشهدا؛ از بسترهای موجود در راستای تعمیم دهی فضای عرفانی خانواده های شهدا در سطح منطقه، در خصوص موضوعات مذهبی استفاده کنیم.
اشتغال زایی مهمترین کار اداره بانوان است
رزاقی وضعیت زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست در این منطقه نسبت به مناطق دیگر را مطلوب ندانست و افزود: به این علت در این زمینه با جمع آوری آمار این قشر دنبال اشتغال زایی آنان هستیم و به همین منظور مرکز توانمند سازی بانوان را تقویت و فعال کردیم. در حال حاضر حدود 486 نفر از زنان سرپرست خانوار از حمایت اداره امور بانوان برخوردارند و تلاش می کنیم از طریق آموزش مهارت های حرفه ای، کمک به کاریابی، برپایی بازارچه های عرضه محصولات خانگی در کسب درآمد مستمر، آنها را کمک کنیم.
احداث پروژه ها در محلات اثر گذار است
وی با اشاره به تأثیر افتتاح این پروژه ها بر روی شهروندان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه ما یکی از مناطق حاشیه ای شهر محسوب می شود و در گذشته سرانه های فرهنگی و ورزشی در این منطقه بسیار ناچیز بود، با افزایش سرانه های اجتماعی و فرهنگی باعث شد که در این زمینه به وضعیت مطلوب برسیم و با دیگر مناطق برابری کنیم. این موضوع در افزایش رفاه شهروندان تأثیر گذار بوده و سبب افزایش اطلاعات و آگاهی آنان شده است و سبک زندگی آنان را بهبود خواهد بخشید.
رزاقی در خصوص بودجه شهرداری تهران در بخش اجتماعی و فرهنگی افزود: این معاونت حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار جاری دارد که این اعتبار در 3 سال گذشته نسبت به سال های ما قبلش به شدت افزایش داشته است که با استفاده از این اعتبارات توانسته ایم سطح فعالیت ها را چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی توسعه دهیم./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار