آیا استخر رفتن موجب بروز عفونت ادراری در بانوان می‌شود؟

رئیس بیست و یکمین کنگره انجمن ارولوژی ایران درباره بروز عفونت ادراری در بانوانی که به استخر می‌روند، توضیحاتی داد.

آیا استخر رفتن در بروز عفونت ادراری در بانوان تاثیر دارد؟به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس بصیری رئیس بیست و یکمین کنگره انجمن ارولوژی ایران اظهار کرد: در این کنگره مباحثی همچون ارولوژی اطفال و زنان، آندوسکوپی و لاپاراسکوپی، سرطان‌های دستگاه ادراری، جراحی‌های ترمیمی دستگاه‌های ادراری و ... مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی و درمان‌های نوین مطرح می‌شود.

حدود ۳۰ درصد از زنان مبتلا به درجاتی از بی‌اختیاری ادراری هستند

رئیس انجمن ارولوژی ایران در مورد شایع‌ترین مشکلات ارولوژی در زنان گفت: بی‌اختیاری ادراری یکی از این مشکلات بوده که بر اساس برخی از آمارها تا 30 درصد از زنانی که ازدواج کرده و زایمان‌های متعدد داشته‌اند به درجاتی از بی‌اختیاری ادرار مبتلا می‌شوند که آخرین نکات‌ درمانی و تشخیص توسط همکاران ما در یک میزگرد مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

بصیری گفت: زایمان‌های سخت و مشکل همچنین طولانی‌مدت از مجاری زایمان طبیعی می‌تواند سبب بی‌اختیاری ادراری در زنان شود که در قدیم برای درمان آن از روش‌های جراحی باز استفاده می‌شد و اکنون جراحی‌های بسته ‌و آندوسکوپی مدنظر قرار داشته که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است و درمان این بیماری صد درصد امکانپذیر است.

وی در مورد عفونت‌های ادراری در زنان گفت: این مشکل به ویژه در زنانی که در سن باروری بوده و متأهل هستند شایع‌تر است و کوتاهی طول مجرای ادراری و انتقال میکروب به مثانه از عمده‌ دلایل ایجاد آن است که این مشکل در اکثر افراد با آنتی‌بیوتیک قابل درمان است.

رئیس بیست و یکمین کنگره انجمن ارولوژی ایران گفت: متأسفانه برخی از زنان نسبت به آنتی‌بیوتیک مقاوم بوده که این موضوع در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا استخر رفتن می‌تواند عاملی در بروز عفونت ادراری در زنان شود،‌گفت: زنانی که استعداد عفونت ادراری نداشته باشند یا قبلاً با این مشکل مواجه نشده باشند خیلی موضوع استخر در آنها تأثیرگذار نیست ولی این مسأله در زنان مستعد و با سابقه عفونت می‌تواند اثرگذار باشد؛ سرطان‌های شایع دستگاه ادراری از جمله پروستات و مثانه در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین‌ترین دستاوردها در این زمینه مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من دوماه هست باردارم وعفونت مثانه دارم کمردرد میکنه تب دارم وحالت تحودارم