استقرار ۳۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در میبد

مدیر کمیته امداد میبد گفت: ۳۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در مسیر‌های منتهی به میعادگاه برگزاری نماز عید سعید فطر در میبد اسقرار می یباند.

حسین زین‌الدینی مدیر کمیته امداد شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد در ارتباط با تمهیدات این نهاد برای دریافت وجوهات زکات فطریه و کفاره گفت: این نهاد به لحاظ مسئولیت، تجارب و اقدامات خود امسال نیز همانند سال‌های گذشته از فرصت دریافت وجوهات زکات و فطریه نمازگزاران و روزه‌داران در جهت پیگیری امور نیازمندان استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به استقرار ۳۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در میبد طی دو روز، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وجوهات فطریه، زکات و کفاره نمازگراران و روزه‌داران قبل از نماز در مسیر‌های منتهی به میعادگاه برگزاری نماز عید سعید فطر و بعد از نماز در پایگاه‌های مشخص شده در سطح شهر، میادین، پایگاه‌های مستقر در مساجد و مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه مجوز دار از ستاد شورای زکات در میبد و بخش‌های ندوشن و بفروئیه جمع آوری شده تا در اولین فرصت بین نیازمندان شناسایی شده در سطح شهرستان توزیع شود.

زین الدینی ادامه داد: کمیته امداد از طریق صندوق‌های مجزا نسبت به دریافت زکات فطره سادات، کفاره نمازگزاران و روزه‌داران و همچنین فطریه عام اقدام می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد در رابطه با درآمد این نهاد حاصل از پرداخت فطریه و کفاره در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته مبلغ ۴۸۹ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال زکات فطریه سهم عام، مبلغ ۱۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال زکات فطریه سهم سادات، مبلغ ۵۱ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال کفاره عمد و ۴۵۳ میلیون ۵۷۵ هزار ریال کفاره غیر عمد جمع آوری و این مبالغ بین نیازمندان شناسایی شده در شهرستان توزیع شد.

وی به خدمات متنوع کمیته امداد در راستای رفع نیاز مددجویان و خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از اقدامات ارزشمند نهاد مقدس کمیته امداد جمع آوری زکات فطره و کفاره روزه داران در ماه مبارک رمضان و توزیع آن در بین نیازمندان و محرومین است.

زین الدینی در ادامه در رابطه با میزان زکات فطریه و کفاره رمضان ۹۷ در میبد ابراز داشت: سال جاری میزان زکات فطره برای هر نفر ۵ هزار و ۱۰۰ تومان و کفاره غیرعمد برای هر روزه ماه مبارک رمضان یک هزار و ۵۰۰ تومان در شهرستان میبد تعیین شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میبد در خاتمه خاطرنشان کرد: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوء تغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، بهداشت و درمان، جهیزیه، مسکن فقرا و مساکین هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ص

۳۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در میبد استقرار می یابند

برچسب ها: فطریه 97 ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.