قربانی بعدی پروژه رها شده زیرگذر استادمعین کیست؟/ خاک گود رها شده در چشمان شهروندان

شهرداری تهران پروژه عمرانی زیرگذر استادمعین را نیمه کاره به حال خود رها کرده و هیچ برنامه‌ای برای ادامه ساخت آن ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه زیرگذر استادمعین که قرار بود اردیبهشت 95 افتتاح شود، نه تنها هنوز به بهره برداری نرسیده، بلکه در کمال ناباوری حادثه می آفریند.

زمین کنار این پروژه دو شب گذشته بخشی از یک کامیون را بلعید و موجب ترس و نگرانی اهالی محله شد.

کاظمی

این حادثه از حیث نداشتن تلفات جانی به گونه ای موجب خوشحالی کشت پور شهردار منطقه 2 شد که در اظهار نظری اعلام کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

پروژه ای که روزگاری قرار بود، یک محله را از بن بست خارج کند، حالا نه تنها تمام ورودی های استاد معین را مسدود کرده بلکه با حادثه آفرینی خبر از به بن بست رسیدن خود می دهد.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به فرو نشست زمین در حاشیه زیر گذر استاد معین که منجر به بلعیده شدن یک دستگاه کامیون حامل خاک و نخاله در محدوده منطقه 2 شهرداری تهران شد گفت: این پروژه از 3 سال پیش متوقف و با یک پیشرفت حداقلی رها شده که موجب مزاحمت مردم شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که آبان ماه سال گذشته از این پروژه داشت اظهار کرد: من با چشم خود شاهد شکایات و گلایه‌های شهروندانی بودم که کارگاه پروژه زیر گذر استاد معین باعث بروز مشکلات مضاعف در زندگی آنها شده بود.

زیرگذر استاد معین

فراهانی با بیان اینکه ما تلاش کردیم در بررسی‌های بودجه 97 شهرداری مبلغ 10 میلیارد تومان را به عنوان اعتبار این پروژه تصویب کنیم، خاطر نشان کرد: در نهایت این مبلغ مصوب شد و تاکید کردیم که این پروژه باید از وضعیت فعلی خارج و هر چه سریعتر کامل شود.

پروژه زیرگذر استادمعین را تعطیل و به حالت اول بازگردانید

وی با اظهار تاسف از حادثه بلعیده شدن کامیون در مجاورت زیر گذر استاد معین گفت: اگر این پروژه تکمیل نشود ما همچنان شاهد حوادث اسف بار دیگری خواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این پروژه اظهار کرد: زیرگذر استاد معین یا باید تکمیل شود و یا اگر توجیه فنی خود را از دست داده به حالت اول برگردد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که دلیل توقف پروژه دلایلی چون  مباحث مالی، معارضات لوله‌های آبفا و مشکلات توجیهات فنی بود که بدون پیوست ترافیکی آغاز شده بود و بعدا معلوم شد که تاثیری در ترافیک ندارد.

فراهانی خاطر نشان کرد: در شرایطی که پروژه توجیه فنی خود را از دست داده شهرداری تهران می‌تواند با یک عذرخواهی پروژه را به وضعیت گذشته برگرداند زیرا نباید کاری را که آغازش اشتباه بوده ادامه داد و در این شرایط که آقای افشانی تازه بر روی کار آمده اگر عذر خواهی کنند مردم هم خواهند پذیرفت.

بلعیدن یک کامیون در بن بست زیر گذر استاد معین

 نحوه اجرای زیرگذر استاد معین باید در کتاب گینس ثبت شود

فراهانی پیش از این نیز در آبان 96 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفته بود، نحوه اجرای پروژه استاد معین یک روش خارق‌العاده است که باید به عنوان یک روش جدید در مهندسی و اجرای پروژه در کتاب گینس ثبت شود.

فراهانی با بیان اینکه بارها به مسئولان شهری گفته‌ام که اگر این تصمیم غلط بوده جلوی آن را بگیرید، گفته بود: آن ها در پاسخ به من گفته‌اند، «زشت است که بعد از سه سال اعلام کنیم اجرای این پروژه اشتباه بوده است.»

15 سال زمان برای تکمیل زیرگذر استادمعین

پیروز حناچی‌ معاون سابق فنی و عمرانی شهردار تهران نیز در آبان ماه 96 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تا آخر سال 96 در مورد این پروژه تصمیم‌گیری نهایی می‌شود اظهار کرد: عجله‌ای برای تکمیل آن نداریم و ممکن است این کار در 10 یا 15 سال آینده انجام شود زیرا در آن موقع شهر به اشباع‌ رسیده است.

زیرگذر استاد معین

معاون سابق فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به توقف ساخت زیرگذر استادمعین در خیابان آزادی گفته بود: برای تکمیل این پروژه‌ تردید وجود دارد زیرا اگر استادمعین را به شمال آن وصل کنیم بخشی از شریان‌های درجه 3 را به درجه یک‌ تبدیل می‌کنیم، به این معنی که افراد ساکن در آن محدوده که الان شب‌ها راحت می‌خوابند پس از تکمیل پروژه از صدای تردد تریلی‌ها آزرده‌ خواهند شد و در روز هم متحمل‌ ترافیک و آلودگی خواهند بود.

 معاون سابق فنی و عمرانی شهردار تهران با تأکید بر اینکه تأمین اعتبارات دلیل اصلی توقف پروژه بوده است، گفته بود: موانع دیگری چون برخورد پروژه با تأسیسات زیربنایی هم مانع اجرا است، زیرا یک لوله هزار از زیر آزادی می‌گذرد و عبور از لوله هزار با آنچه که روی آن است مسئله خطرناکی است.

زیرگذر‌ استاد معین ابتدا اجرا و سپس مورد مطالعه قرار گرفت

 محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ابراز تأسف از اینکه پروژه ساخت زیرگذر استاد معین ابتدا اجرا شده و بعد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است، گفت بود: اکنون در حال بررسی‌ و مطالعه این طرح هستیم‌ تا اشکالات آن رفع شود، اگرچه اصل این طرح‌ زیر سؤال بوده و منابع مالی آن هم محدود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۷
من نمیدونم شهرداری چرا به جای پل هوایی که هزینه اش یک دهمه داره به زیر گذر توجه میکنه ؟؟؟؟
Seychelles
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
نبود قالیباف احساس میشه؟؟!!! پروژه از زمان آقای قالیباف راکد مونده عزیز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
چرا کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۹:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
چه باحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
خدا بداد برسه
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۸:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
نبود قالیباف احساس می شه ، متن دوباره بخون می گه اول پروژه اجرا شده بعد مطالعات وتوجیه اقتصادی آن مورد بررسی قرارگرفته درضمن اجرای پروژه 3 ساله که متوقف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
پول فقط صرف حقوق های کلان آقایان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
الان این طرح در چه وضعیتی قرار داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
تهران شده کارگاه
Iran (Islamic Republic of)
محمد خزایی
۱۳:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
کجایی قالیباف که یادت بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسفه نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
15 سال زمان برای ساخت یک پروژه قضیه پروژه تهران شمال واقعا خنده داره.این همه پول ملت باید به باد بره تا یک پروژه ساخته بشه.چرا اول اجرا میشه بعد مطالعه صورت می گیره؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
نبود قالیباف الان احساس میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید یک طرح 15 سال رها بشه؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
این طرح کی ساماندهی میشه؟
آخرین اخبار