وزیر آموزش و پرورش:

بسیاری از برنامه‌های پرورشی را قربانی مسابقات علمی کردیم/ برای حذف آزمون مصرانه ایستاده ایم

بطحایی با اشاره به تلاش برای حذف آزمون‌ها گفت: این فعالیت‌ها سبب غفلت از فعالیت‌های پرورشی شده است.

بسیاری از برنامه های پرورشی فدای مسابقات علمی کردیم/ مصرانه برای حذف آزمون ایستاده ایمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بدرقه دانش آموزان به المپیادهای جهانی  خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: شما به عنوان نمایندگانی از نخبگان جوان کشور اسلامی ایران با تمدن پیشرفته و غنی  راهی المپیادهای علمی هستید و امیدوارم با منش و رفتار خود در این المپیاد برای سایر کشورها درس آموز باشید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره تعداد مدال های ایران در  المپیادهای گذشته گفت: برای  تک تک ما ایرانیان افتخار است که طی ۳۰ سال گذشته بیش از ۶۰۰ مدال به ارمغان آورده شده است اما برای ما به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت مهم تلاش دانش آموزان در این حوزه است.

وی ادامه داد: در ایام فعلی که کشور در هجمه عظیم بیگانگان قرار دارد و آنها ادعا دارند نخبگان کشور در انزوا هستند حضور بین المللی دانش آموزان ارزشمند است.

بطحایی با بیان اینکه ایران در عرصه بین‌المللی به عنوان پرچمدار علم مطرح می شود،  گفت: این پدیده برای ما بسیار ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص انحرافات علمی گفت: متاسفانه در نظام آموزش و پرورش به دلایل مختلف انحراف هایی در مسیر علمی داشتیم و خیل عظیمی از دانش آموزان را که نیاز به حضور در مسابقات سنگین نداشتند وادار به شرکت در این برنامه‌های سنگین آموزشی کردیم.

بطحایی اظهار کرد: بسیاری از برنامه های پرورشی را فدای این مسابقات سنگین کردیم بر همین اساس از چند ماه پیش برنامه  ریزی برای حذف آزمون داشتیم.

وی افزود: اجرای این سیاست باعث شد انتقاداتی به آموزش و پرورش مبنی بر به حاشیه  راندن نخبگان گفته شود اما در واقعیت چنین هدفی نبوده است.

مسیر تعلیم و تربیت را به جایگاه اصلی باز می گردانیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجدانه در برابر آزمون هایی که شادی و نشاط دانش آموزان را به قتل رسانده  است ایستاده ایم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که مسیر تعلیم و تربیت به جایگاه خودش برگردد اکنون گاهی فرزندان را از دوره پیش دبستانی اسیر آزمون های چهار گزینه ای کرده ایم و در رقابت های سخت آنها را قرار دادیم.

بطحایی بیان کرد: متاسفانه این سیاست ها رو به تزاید است  اما از چند ماه پیش علی رغم مقاومت های بسیار در  راستای حذف آزمون ها گام برداشتیم.

بطحایی با بیان اینکه باشگاه دانش پژوهان از مترقی ترین روش ها برای هدایت نخبگان است گفت: امیدواریم با اصلاح روش ها باشگاه دانش پژوهان جوان بتواند رونق پیدا کند و در  نظر داریم تا امکانات رفاهی  برای نخبگان علمی کشور بهبود یابد و همین جا این قول را می دهم که امکانات این باشگاه در دوره های آتی بهبود یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظر داریم تا ارتباط مستمر و بی تکلف تر با جامعه نخبگان داشته باشیم همچنین  از نخبگان گذشته و اساتید دانشگاهی بهره می گیریم  تا از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

بطحایی یادآور شد: باید بیش از حافظه محوری به تمرین کار گروهی نیاز داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار