رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان مطرح کرد؛

دانش آموزان ایرانی ۶۱۸ مدال جهانی کسب کردند/ تشکیل اتاق فکر به همت نخبگان مدال آور

مهاجرانی با اشاره به اخذ ۶۱۸ مدال به وسیله دانش آموزان ایرانی در مسابقات جهانی از برگزاری اتاق فکر با نخبگان مدال آور خبر داد.

دانش آموزان ایرانی ۶۱۸ مدال جهانی کسب کردند/ تشکیل اتاق فکر به همت نخبگان مدال آوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آئین بدرقه دانش پژوهان اعزامی به المپیاد‌های جهانی سال ۲۰۱۸ و افتتاح اندیشکده دانش پژوهان جوان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش عصر امروز در باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد.

در این مراسم مهاجرانی اظهار کرد: اولین آیین رسمی بدرقه تیم‌های دانش آموزی را شاهد هستیم همچنین وزیر آموزش و پرورش با توجه به اهمیت این مسابقات در مراسم حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعزام به المپیاد‌های جهانی از سال ۶۶ آغاز شده است، ادامه داد: دانش آموزان ایرانی طی ۳۰ سال شرکت در المپیاد‌های مختلف جهانی ۶۸۱ مدال برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان بیان کرد: شروع المپیاد‌های علمی در جهان از سال ۱۹۵۹ آغاز شد، اما ایران تا سال ۱۹۷۹ حتی یک نفر به المپیاد اعزام نکرد و از سال ۶۶ تا کنون روال اعزام به مسابقات جهانی آغاز شد که طی این ۳۰ سال افتخار آفرینی خوبی داشتیم.

میزبانی چهار المپیاد جهانی در طول ۶ سال

مهاجرانی با اشاره به اینکه ایران  در طول شش سال گذشته میزبان ۴ المپیاد بوده است، در خصوص المپیاد‌ها گفت: انجام چنین فعالیت‌هایی در غالب المپیاد به کمک همت بالای اعضای هیئت علمی‌ و دانش پژوهان انجام می‌شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان  بیان کرد: در جلسه اخیر آقای وزیر به برگزاری جلسه با مدال آوران المپیاد‌ها اشاره کرد و بنا داریم تا با تشکیل اتاق فکری بچه‌های مدال آور را در کنار هم جمع کنیم.

مهاجرانی ادامه داد: برنامه آینده پژوهشکده این است که دانش پژوهان کنار هم جمع شوند و در اتاق فکر و با ظرفیت نخبگی خود به حل مشکلات کمک کنند.

وی یادآور شد: قدر وزیری را که در آخرین روز‌های ماه رمضان برای دانش پژوهان وقت می‌گذراند را باید بدانیم تا به امروز هیچ وزیری تیم المپیاد را بدرقه نکرده بوده است.

گفتنی است؛ مراسم امروز برای بدرقه تیم ‌های المپیاد جهانی فیزیک،  زیست ، شیمی ، کامپیوتر و ریاضی است که در مجموع‌ ۲۳ دانش آموز را شامل می‌شدند و  طی ماه‌های آتی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار