رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای شناسایی مشکلات کشور/ دانشگاه آزاد باید در تراز انقلاب باشد

رهبر گفت: یکی از اهداف بسیار مهم ما در دانشگاه آزاد، دارا بودن دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار اعضای شورای مرکزی اتحادیه های دانشجویی و مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه برگزاری اینگونه جلسات بسیار سازنده و مفید است، گفت: برآیند این جلسات به طور قطع در تصمیم گیری های مجموعه دانشگاه لحاظ خواهد شد، البته برای انتقال مطالب تشکل های دانشجویی به رئیس دانشگاه تنها برگزاری جلسه کفایت نخواهد کرد.

وی افزود: باید در این زمینه سازوکاری اندیشیده شود تا هرگاه هر تشکل دانشجویی یک برنامه اجرایی و عملیاتی منطبق با اساسنامه اتحادیه ها یا پیشنهادی سازنده داشت، بتواند در اسرع وقت آن را به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی انتقال دهد. در این زمینه اداره کل تشکل های سیاسی و دانشجویی دانشگاه نیز باید یک نظام پیشنهادات را برنامه ریزی کند.

هدف دانشگاه آزاد تامین منافع ملی است

فرهاد رهبر با بیان اینکه هدف همه ما تأمین منافع ملی در کشور است، گفت: این منافع ملی در دانشگاه ها از طریق مباحث علمی و فرهنگی صورت می گیرد و قطعاً روند این جلسات به منظور رسیدن به این هدف است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف بسیار مهم ما در این دانشگاه، دارا بودن دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، بنیان دانشگاه ها در کشور کج نهاد شده و قاعدتاً باید برنامه ریزی هایی برای رفع این مسئله صورت گیرد تا بتوانیم دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم. این موضوع کار آسانی نیست و نیاز به برنامه ریزی و کار عملیاتی دارد.

وی خطاب به اعضای شورای مرکزی اتحادیه های دانشجویی و مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سطح مطالبات خود را ارتقا دهید. شما باید بتوانید در حل مسئله در دانشگاه و برنامه های فرهنگی دانشگاه مشارکت فعال داشته باشید.

فرهاد رهبر تصریح کرد: تشکل های دانشجویی باید بتوانند برنامه عملیاتی برای حل مسائل در دانشگاه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ضیافت افطاری با اساتید دانشگاه، بر وظیفه دانشگاه در تربیت قوه عاقله نظام تاکید داشتند، گفت: باید تدبیری در دانشگاه ها اندیشیده شود تا تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه محقق شود. دانشگاه امروز باید از آموزش محور بودن به سمت حل مسائل کشور پیش برود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در مقطعی تاسیس شد و در آن مقطع تربیت کادر از جمله وظایف آن بود. در آن زمان عطش ورود به دانشگاه در بین جوانان بالا بود و دانشگاه توانست رشد خوبی داشته باشد، اما امروز وظیفه دانشگاه تغییر کرده و ما باید به سمت حل مسائل پیش برویم.

باید دانشگاه آزاد را به دانشگاه حل مسئله تبدیل کنیم

فرهاد رهبر افزود: یکی از برنامه های اصلی ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک دانشگاه حل مسئله معرفی کنیم. برای این منظور لازم است با شناسایی مسائل، برنامه ریزی کرده و به سمت حل مسائل حرکت کنیم.

استفاده از مزیت های نسبی در اولویت برنامه ها

وی با بیان اینکه برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شامل آمایش رشته ها در سراسر کشور منطبق با مزیت های نسبی منطقه ای است، گفت: بر این اساس، مناطق قطب بندی شده و در هر قطبی با شناسایی مزیت نسبی، توسعه های لازم انجام خواهد شد. برای مثال در جنوب کشور دریا یک مزیت نسبی است که نتوانسته ایم به درستی از آن استفاده کنیم. استفاده از مزیت های نسبی در اولویت برنامه های دانشگاه خواهد بود.

رهبر با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی، آموزشی می خواهیم که متناسب با نیازهای کشور باشد، گفت: این موضوع برنامه ریزی شده و برنامه های آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی منطبق با سند بالادستی نقشه جامع علمی کشور است.

وی در پایان بر لزوم ارتقای سطح کیفی هرم اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار