در نشست خبری پس از دیدار با رهبر کره شمالی؛

ترامپ، دولت کلینتون را «رژیم کلینتون» خطاب کرد!

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری پس از دیدار با رهبر کره شمالی، برای اشاره به توافقات قبلی آمریکا با پیونگ‌یانگ، از دولت اسبق این کشور تحت عنوان «رژیم بیل کلینتون» یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در بخشی از کنفرانس خبری خود پس از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با انتقاد از توافقات قبلی واشنگتن با پیونگ‌یانگ، از دولت بیل کلینتون تحت عنوان «رژیم بیل کلینتون» یاد کرد!

وی در ابتدای این نشست خبری خطاب به خبرنگاران گفت: ما در این دیدار درباره خلع سلاح هسته‌ای سریع شبه‌جزیره کره صحبت کردیم. اما در این فاصله که ما برای تحقق این هدف تلاش می‌کنیم، تحریم‌ها به قوت خود باقی خواهند ماند.

ترامپ تاکید کرد: تحریم‌ها زمانی برداشته خواهند شد که مطمئن شویم تسلیحات هسته‌ای دیگر مسئله‌ای نیست. 

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: من مایل هستم که تعداد نیرو‌های خود را در کره جنوبی کاهش دهیم، اما فعلا این بخشی از مذاکرات نیست.

ترامپ در ادامه این نشست خبری بار دیگر با انتقاد از برجام مدعی شد: ما با کره شمالی به دنبال توافقی مانند توافق هسته‌ای ایران نیستیم!

وی همچنین مانند سخنرانی هفته گذشته خود ادعا کرد که ایران (پس از خروج آمریکا از برجام) متفاوت از قبل شده و دیگر به سوریه و سایر نقاط نگاه نمی‌کند!

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت: بر خلاف گفته برخی، ما هیچ امتیازی به کره شمالی نداده‌ایم. آن‌ها گروگان‌های ما را آزاد کردند بدون آنکه ما مثل ایران پولی بابت آزادی گروگان‌ها پرداخت کنیم!

این در حالیست که به اذعان مقامات و رسانه‌های غربی، پولی که پس از اجرای برجام به ایران پرداخت شد، متعلق به خود ایران و جزء دارایی‌های مسدودشده کشورمان بود.

ترامپ که در پی خارج کردن کشورش از برجام، بی‌تفاوتی واشنگتن به تعهدات بین‌المللی را به خوبی نشان داد، در این کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد که ایران نیز مانند کره شمالی با آمریکا وارد مذاکره شود!

وی در این باره گفت: امیدوارم ایرانی‌ها بیایند و برای یک توافق واقعی مذاکره کنند. واقعا دوست دارم این اتفاق بیافتد اما فعلا خیلی زود است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در پایان کنفرانس خبری خود درباره برگزاری نشست با رهبر کره شمالی گفت: احتمال دارد درباره این نشست اشتباه کرده باشم و ۶ ماه دیگر آن را قبول نداشته باشم، آنگاه بهانه‌ای ‌‌[برای برهم‌زدن توافق] پیدا خواهم کرد!

انتهای پیام/

نشست خبری ترامپ پس از دیدار با کیم جونگ اون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Australia
احمد
۲۰:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
متاسفم برای کشورهای دیگه که از چنین کشوری تبعیت میکنن
آخرین اخبار