نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگارنگارن جوان؛

ضرورت شناسایی و حمایت از نخبگان جهان اسلام/ جایزه مصطفی رابط میان دانشمندان جهان اسلام با یکدیگر

عزیزی با اشاره به جایگاه نخبگان در جهان اسلام گفت: جایزه مصطفی دانشمندان جهان اسلام را به یکدیگر متصل کرده است.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛   با اشاره به فضای علم و فناوری در سطح جهان اسلام  اظهار کرد: با توجه به بی‌مهری و بی توجهی که دولت‌ها و سازمان‌های برجسته دنیا نسبت به فضای علم و فناوری در سطح جهان اسلام  دارند ، باید بیش از پیش به   این حوزه توجه کنیم.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان ظرفیت های نخبگان علمی گفت: نخبگان علمی و دانشمندان بسیار زیادی در سطح جهان اسلام داریم که باید به همه  شناسانده شوند.

وی در خصوص برنامه های منسجم برای حمایت از نخبگان اظهار کرد : لازم است برای شناساندن و حمایت بیشتر از نخبگان علمی جهان اسلام، موسسات  یا تشکل‌هایی با همکاری سران سازمان همکاری‌های اسلامی تشکیل شود و بر این اساس برنامه‌های منسجمی برای آن‌ها باید  تبیین و تعیین شود.

انگیزه و نشاط نخبگان  کشورهای اسلامی دوچندان شده است

عزیزی با اشاره به نقش جایزه مصطفی طی سالهای گذشته گفت: جایزه مصطفی (ص) در سال‌های اخیر توانسته جایگاه خوبی در راستای حمایت و تقدیر از نخبگان علمی در سطح جهان اسلام پیدا کند و به نوعی انگیزه و نشاط را در میان دانشمندان کشور‌های اسلامی بیش از پیش و حتی دو چندان کند.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص  ارتباط میان دانشمندان جهان اسلام با یکدیگر گفت: جایزه مصطفی (ص) فرصتی را فراهم کرده است تا نخبگان علمی و دانشمندان سراسر جهان اسلام ارتباطی دوسویه با یکدیگر و با سازمان‌های علمی و فناوری برقرار کنند .

وی ادامه داد: هرچند فعالیت‌های علمی  ناکافی است اما جایزه مصطفی موفق شده تا این فعالیت‌ها را گسترش دهد  و به نحوی به فعالیت‌های علمی اعتبار بخشیده است؛  بنابراین چه در سطح داخلی و چه در سطح کشور‌های اسلامی باید حمایت‌های لازم از سوی متولیان ذی‌ربط صورت گیرد تا  این جایزه در سطوح مختلف گسترش یابد و به نخبگان شناسانده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار