تبریز/

مقام نخست آذربایجان شرقی در توزیع تراکتور

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان تا آخر آذر 90 با جذب 974 دستگاه انواع تراکتور، مقام اول در توزیع انواع تراکتور در کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، محمدیان با اشاره به اینکه توانسته ایم به اهداف پیش بینی شده در سال اول برنامه پنجم توسعه، برای افزایش ضریب مکانیزاسیون برسیم گفت: بر اساس آمار در یافتی از مدیریت فروش و بازاریابی شرکت تراکتور سازی ایران، آذربایجان شرقی در 9 ماهه سال جاری با توزیع 974 دستگاه انواع تراکتور در مقام اول بوده و استان گلستان با توزیع 955 دستگاه در مقام دوم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی با توزیع انواع تراکتور، به اهداف پیش بینی شده خود خواهد رسید، اظهار داشت: امیدواریم ضریب مکانیزاسیون استان را از 47/1 اسب بخار به 5/1 اسب بخاربر هکتار برسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین از کسب مقام اول شهرستان چاراویماق با جذب 206 دستگاه تراکتور و مقام دوم شهرستان هشترود با جذب 202 دستگاه تراکتورخبر داد و افزود: شهرستانهای تبریز با 87 دستگاه، اهر با 66 دستگاه و سراب و میانه با 65 دستگاه و شهرستان هریس با 49 دستگاه به ترتیب مقام سوم تا ششم را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح هدفمندسازی یارانه ها و اهمیت کاهش مصرف سوخت تراکتورها و ادوات کشاورزی جهت کاهش قیمت تمام شده محصولات افزود: بهرهبرداران و تشکلهای بخش کشاورزی استان میتوانند با استفاده از دستگاههای خاک ورز حفاظتی مرکب، مصرف سوخت خود را کاهش دهند.

محمدیان در خصوص تسهیلات کم بهره خرید ادوات کشاورزی گفت: سازمان برای خرید انواع خاک ورز حفاظتی مرکب و انواع سمپاشهای توربولاینر (زراعی و باغی) و دستگاه کشت مستقیم بذر تسهیلات کم‌ بهره با اقساط 5 ساله پرداخت می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.