دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح کرد؛

بررسی بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری/ همکاری سپاه و سایر دستگاه‌ها برای حل مشکلات بین‌المللی دانشگاه‌ها

کبگانیان گفت: بررسی سند همکاری میان وزارت علوم و نهادهای متولی دیگر برای حل مشکل بین‌المللی دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت.
 
بررسی بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری/ همکاری سپاه و سایر دستگاه‌ها برای حل مشکلات بین‌المللی دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور کبگانیان‌ دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در خصوص محورهای مورد بحث در این جلسه گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز یکشنبه و در دیدار با اساتید محور اولیه جلسه در خصوص صحبتهای ایشان بود.
 
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: تصمیماتی در خصوص کارگروه‌های مخصوص در موضع آما‌یش آموزشی که یکی از موضوعات مورد نظر ایشان بود گرفته شد.

وی با اشاره به محور بعدی جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: درخصوص سیاست‌های اشتغالی فارغ‌التحصیلان چین از طرف مرکز همکاری های پیشرفته ریاست جمهوری موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت؛ دولت چین با برنامه‌ریزی هایی که در زمینه فارغ‌التحصیلان و اشتغال آنها داشته موفق عمل کرده است و می‌توانیم از تجربیات آن استفاده کنیم.

کبگانیان با اشاره به سند همکاری‌های علمی بین‌المللی اظهار کرد: مطابق با مطالبه مقام معظم رهبری در اواخر سال 95 قرار شد تا سندی در خصوص همکاری‌های علمی بین‌المللی تدوین شود.
 

برخوردهای نامناسب سیاسی و امنیتی با دانشمندان ایرانی

 
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در چند قرن گذشته کشور ایران به بسیاری از کشورهای مختلف جهان علم و فناوری را آموخته است؛ آموزش به اروپا را از زمان خواجه نصیر داشته‌ایم اما حال که خود به علم بین‌المللی احتیاج داریم و می‌خواهیم از این حق استفاده کنیم با دانشمندان ما برخوردهای امنیتی و سیاسی می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبری تاکید کرده‌اند که سندی در زمینه علم بین‌الملل داشته باشیم گفت: با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری شورایی با حضور وزیر علوم،‌ وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر اطلاعات،‌وزیر امور خارجه،‌سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌های متولی برگزار خواهد شد تا این سند اجرایی شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه تا کنون دو جلسه با حضور وزرا تشکیل شده است اظهار کرد: علاوه بر جلسه‌ای که با وزرای مربوطه داشته‌ایم 12 جلسه هم با حضور تمام معاونین این وزرا برگزار شده است تا بتوانیم سند را به صورت منسجم تصویب کنیم.

کبگانیان با اشاره به برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با رئیس جمهور گفت: اواخر سال گذشته این سند نهایی شد و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم کار ابلاغ آن هم به پایان رسید و موضوع نگرانی همه اساتید و دانشجویان با وجود این سند بر طرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن سند علمی بین‌المللی کمیسیونی با حضور معاونان همه دستگاه‌ها برگزار شده است اظهار کرد: در هفته‌های آتی اولین جلسه بررسی این سند با حضور مسئولان و وزرای که گفته شد برگزار می‌شود تا نقشه راه را با هماهنگی همه دستگاه‌ها پیش ببریم.



پیشنهاد وزیر علوم برای بودجه پژوهشی سال 97

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در خصوص محور بعدی ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در بند(ت) تبصره 9 بودجه سال 97 بودجه پژوهشی افزایش یافته و باید از این افزایش بودجه برای کاربردی کردن پژوهش‌ها استفاده کنیم و امروز وزیر علوم و 2 معاون پژوهشی و آموزشی وزارت علوم پیشنهادات خود را در خصوص این آیین نامه ارائه کردند.

کبگانیان یاد آور شد: با تصویب این پیشنهاد حدود 500 میلیارد تومان به بودجه پژوهش‌های تقاضا محور اضافه می‌شود و این موضوع در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود دانشگاه‌ها برای حل موضوعات کشور است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار