رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

نيمى از مدارس تحويلى مهر ٩٧ خيرساز است

رخشانى مهر با اشاره به وضعیت مدارس کشور گفت: تیمی از مدارس تحویلی در سال جدید خیر ساز است.

نيمى از مدارس تحويلى مهر ٩٧ خيرساز استبه گزارش خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمى پزشكى باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهراله رخشانی ‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز کشور که در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد، عنوان کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸.۳۹ متر مربع سرانه متوسط فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ مترمربع برآورد شده است اما در حدود ۱۱ استان زیر خط میانگین قرار دارند که شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، البرز، تهران، قم، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان و خراسان رضوی زیر خط میانگین فضای آموزشی است.

وی ادامه داد: اکنون سرانه فضاهای آموزشی شهری۴.۹۶ متر مربع است و با این وجود ۱۵ استان کشور در حوزه‌های شهری زیر خط میانگین قرار دارند.

رخشانی مهر افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در حوزه روستایی ۵.۸۱ متر مربع است که در حوزه روستایی نیز ۱۰ استان زیر خط میانگین قرار دارند.

12 درصد مدارس كشور تخريبى هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است، تصریح کرد: ۱۲ درصد مدارس تخریبی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است و بیشترین آمار نیاز به تخریب و بازسازی مدارس مربوط به استان تهران و کمترین آن در استان ایلام است.

وی درباره مدارس خشت و گلی اظهار کرد: بیشترین مدارس خشت و گلی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و کمترین آمار مربوط به استان خراسان جنوبی است همچنین بیشترین کلاس‌های کانکسی در استان خوزستان قرار دارند و کمترین کلاس‌های کانکسی در استان سمنان هستند.

وی درباره فعالیت خیرین مدرسه ساز گفت: بیشترین مدارس خیرساز در استان خراسان رضوی و کمترین مدارس خیر ساز در استان خراسان شمالی قرار دارند همچنین ۵۰ درصد مدارس تحویلی در مهر ماه خیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۱۶:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
والله
100درصد خیر سازن
آخرین اخبار