ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور علی پروین + فیلم

عزیزی: کی روش نتایج خوبی گرفته است / نسل 98 خاطرات زیادی برای مردم داشت

دومین ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سه شنبه شب با حضورخداد عزیزی روی آنتن رفت.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جواندومین ویژه برنامه جام جهانی 2018 روسیه از ساعت ۲۳:۳۰ سه شنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت .خداد عزیزی میهمان برنامه ویژه این برنامه بود. 

سئوال پیامکی : خاطره انگیر ترین حضور ایران در کدام دوره جام جهانی بود؟ 

 

عزیزی: کی روش نتایج خوبی گرفته است / نسل 98 خاطرات زیادی برای مردم داشت


خداد عزیزی در ابتدای برنامه گفت : خیلی خوشبین هستم و تصور می کنم شانس بیشتری برای شکست مراکش نسبت به دیگر رقبا داریم. فوتبال اما و اگر های زیادی دارد اما تیم ما در چند سال گذشته نشان داده که دفاع خوبی داشته است و امیدوارم تغییر سیستمی نداشته باشیم و در این بازی ها هم در بخش دفاع و هم در بخش حمله عملکرد خوبی داشته باشیم. 

او افزود:  ما در سال 98 تیم خوبی داشتیم اما کسی ما را به سمت برد مقابل یوگوسلاوی و آلمان نبرد. 

نظرتان درباره گروه بندی ایران در این رقابت ها چیست ؟ 

من تصور می کنم مقابل  مراکش می توانیم بهتر از اسپانیا و پرتغال بازی کنیم ولی نباید فراموش کرد اسپانیا حریف خطرناکی است. 

او افزود: چند بازیکن مراکشی در لیگ قطر هستند که لیگ خیلی معتبری نیست و می توان آن ها را برد . نباید بازی نخست را ببازیم  ما هم اگر بازی اول در جام جهانی 98 را نمی باختیم شانس صعود را داشتیم .

بازی مقابل تیم های آفریقایی و اهمیت بازی نخست مقابل مراکش چقدر است؟ 

یک بار در مقابل مصر به میدان رفتم تیم خوبی بود و اعتقاد دارم چون آفریقایی ها فیزیکی بازی می کنند بازیکنان ما کار خیلی سختی برابر آن ها نخواهند داشت اما سیستم تیم های اروپایی متفاوت است و آن ها با تکنیک بیشتری عمل می کنند. 

همه بازی های نخست را باختیم به غیر از نیجریه، اهمیت  بازی نخست چقدر است ؟ 

چون بازی ما در جمع  3 تا  بازی اول است از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است . در جام جهانی 98 کسی در این رابطه صحبتی نکرد اما همواره بازی نخست حکم فینال جام حهانی را دارد. 

عزیزی: کی روش نتایج خوبی گرفته است / نسل 98 خاطرات زیادی برای مردم داشت

بازیکنانی که نخستین جام جهانی را تجربه می کنند چه حسی دارند ؟ 

نخستین جام جهانی جو بسیار سنگینی دارد . درست است که برخی بازیکنان با شرایط بین المللی  آشنا هستند اما به هر صورت استرس را خواهند داشت  به نظرم کی روش می تواند شرایط را کنترل کند. البته در جام جهانی گرفتن این استرس سخت است به خاطر دارم در سال 98 افسوس می خوردم که چرا مقابل آلمان استرس داشتیم. خوشبختانه  بسیاری از بازیکنان  ما در این جام جهانی با وجود تجربه ای که دارند جوان هستند.

 اتفاق خوب بعد از جام جهانی 98 لژیونر شدن بسیاری در تیم های درجه اول بود این دوره را چطور پیش بینی می کنید ؟ 

اگر بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم می توانیم  چند لژیونر خوب در لیگ های معتبر داشته باشیم بازیکنان ما الان تجربه دارند اما خیلی بالا نیست و بازیکنان ما در لیگ های درجه یک اروپایی بازی نمی کنند هم اکنون لیگ های معتبر برای کشورهای اسپانیا ، انگلیس ، آلمان و ایتالیا و حتی فرانسه است به هر حال اگر تیمی در مراحل نخست حذف شوند  شانس زیادی برای حضور بازیکنانش در لیگ های معتبر اروپایی را ندارد. 

بیشتر بخوانید: 

نظرتان درباره کی روش ؟ 

ابتدا حضور کی روش در ایران به دلیل مبلغ بالای قراردادش موافق او نبودم اما در ادامه و بانتایج درخشانی که به دست آورد نظرم تغییر کرد . به نظرم یکی از مهم ترین کار های او در تیم ملی بهبود عملکرد دفاعی بود  از او خوشم آمد و مهم ترین بخش عملش بهبود شرایط دفاعی ما بود که توانست شرایط خوبی را برای ما رقم بزند. به هر صورت نکته مهم آن است  که همه اتفاق ها را نباید تنها از کی روش دید. 

صمیمیت میان بازیکنان تیم ملی و تشخیص سرمربی برای ترکیب تیم ملی 

معتقدم که سرمربی تشخیص می دهد از چه بازیکنان و چه اترکیبی استفاده کند.احتمال دارد من تشخیص بدهم فلانی به درد می خورد اما من که سرمربی نیستم و بالای تیم نیستم کی روش قطعا برنامه هایی دارد و ما دیدیم که در 7 سال گذشته با همین افکارش نتیجه گرفته است مطمئنم خود سید جلال خودش هم این  تصمیم را بپذیرد سال 98 زمان تعویض پیراهنم را زمین زدم اما بعد پشیمان شدم و عذر خواهی کردم به نظرم درباره ترکیب باید خود کی روش ش تصمیم بگیرد چون تاکنون نتایج خوبی گرفته است. 

عزیزی: کی روش نتایج خوبی گرفته است / نسل 98 خاطرات زیادی برای مردم داشت

برخی انتقاد ها به تیم ملی فوتبال 

معتقدم که باید اگر انتقادی است پس از  این 3 بازی انجام شود زیرا این جام جهانی اهمیت زیادی برای ما دارد .

دلیل اهمیت تیم 98 را در چه می بینید ؟ 

علی کریمی ، دایی یا کریم باقری دوست داشتنی نیستند ؟ 4 بازیک برتر سال آسیا در این نسل بود تیم 98 خاطرات خوبی برای مردم داشت و بازی های تاریخی انجام داد و هنوز هم یک تعدادی با این خاطرات زندگی می کنند برخی اوغات تعجب می کنم پس از 21 سال بچه ها می شناسند.

بازی های سال 98 

بازی سوم تیم ملی در سال 98 متفاوت بود زیرا جام 98 برای تیم ما پس از بازی مقابل آمریکا تمام شده بود  ما حتی مقابل آلمان  شانس پیروزی هم داشتیم همان طور که کرواسی توانست در مرحله بعدی این تیم را شکست دهد،  شاید  ما  خودمان نخواستیم و شاید اگر انرژی لازم تزریق می شد نتیجه دیگری رقم می خورد. 

حسرت گل نزدن در جام جهانی دارید ؟ 

در زمان بازی کردن نه این گونه نبود و برایم فرقی نداشت که چه کسی گل می زد اما یک حسرت دارم و آن هم این بود که تیم ما می توانست در سال 98 از گروه خودش صعود کند اما این گونه نشد. 

بهترین گلی که زدی کدام بود ؟ 

بعد از استرالیا گل به عربستان بهترین بود. 

انتهای پیام / 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار