معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی:

محبت راهی برای تحمل کردن مشکلات است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مودت ، محبتی است که می تواند مشکلات و سختی ها را تحمل کند. مودت هم از جانب خداوند است.


حجت الاسلام و المسلمین سید جواد موسویی هوایی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: مودت به معنای محبت عمیق و محبتی است که پایدار و بر مبنای دلسوزی و عشق است. این خداوند متعال است که هنگام ازدواج عشق و محبت را در دل طرفین قرار می دهد و مودت، شفقت و دلسوزی به همدیگر باید باشد تا زندگی به پایداری برسد.
حجت الاسلام و المسلمین موسویی هوایی با اشاره به آسیب های ناشی از طلاق گفت: آسیب شناسی طلاق باید با دقت و به صورت علمی بررسی شود، اولا آمار دقیقی باید وجود داشته باشد و نسبت ازدواج و طلاق و تداوم ازدواج و طلاق ها که در چند سال پس از ازدواج رخ می دهد، بررسی شود، آمارهای این آسیب ها باید دقیق باشد.همچنین سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است و این علل مختلفی دارد.
وی افزود: یکی از علت های آن این است که مسأله توقعات در جوانان خیلی بالا رفته است و این توقعات به وسیله رسانه های جمعی  تشدید می شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسویی هوایی خاطرنشان کرد: نکته بعدی توجه نکردن به معنویات است. به نظر می رسد واقعاً در کشور ما و همه دنیا هر وقت به فرمان های الهی برگردیم و دستورات خداوند را در ابعاد اخلاقی، عقیدتی و رفتاری انجام دهیم، حتماً نجات بخش خواهد بود و حتماً می توان از این آسیب ها کاست./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار