تصمیم آمریکا برای پیاده کرده الگوی دیوار حائل بین نوار غزه و مصر جهت ساخت دیوار مرزی در مکزیک

آمریکا قصد دارد از الگوی دیوار حائل بین نوار غزه و مصر جهت ساخت دیوار مرزی میان این کشور و مکزیک استفاده کند.

تصمیم آمریکا برای پیاده کرده الگوی دیوار حائل بین نوار غزه و مصر جهت ساخت دیوار مرزی در مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا از الگوی دیوار حائل بین نوار غزه و مصر جهت ساخت دیوار مرزی میان این کشور و مکزیک استفاده می کند.

بنابر اعلام رادیو رژیم صهیونیستی، کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه از دیوار حائل مرزی بین نوار غزه و مصر بازدید کرد تا از آن به عنوان الگویی برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متعهد شده است آن را بسازد، استفاده کند.

دونالد ترامپ گفته است آمریکا نیاز دارد دیواری به طول سه هزار و 200 کیلومتر در مرز جنوبی خود بسازد تا از مهاجرت غیرقانونی از مکزیک به این کشور جلوگیری کند و مکزیک نیز باید هزینه ساخت این دیوار را بپردازد. مکزیک این ایده را رد کرده و این مشاجره میان آمریکا و مکزیک با مخالفت داخلی در این کشور نیز مواجه شده است.

حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این درخواست ترامپ در سال گذشته و استفاده از مدل دیوار حائل با مصر، باعث خشم مکزیک شد و در عوض ترامپ این اقدام اسرائیل را تحسین کرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز بازدید نیلسن از دیوار حائل را تایید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار