باید یک تعاونی برای ساماندهی شناور‌ها تشکیل شود

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ گفت: ساماندهی شناور‌ها در این جزیره یک اولویت است و باید سریعا یک تعاونی برای ساماندهی این صنف حساس تشکیل شود.

باید سریعا یک تعاونی برای ساماندهی شناور‌ها تشکیل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهمن نکیسا سه‌شنبه‌شب در جلسه شورای اداری بخش ویژه خارگ اظهار کرد: ایمن سازی بهسازی و نوسازی امکان اداره بندر و دریانوردی خارگ در اولویت برنامه‌های این اداره در سال گذشته بوده و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی افزود: در بحث راهیان‌نور دریایی همکاری ویژه بین ناحیه مقاومت ثارالله خارگ، سپاه دریایی خارگ وجود داشت که به لطف خداوند توانستیم میزبان حدود پنج هزار زائر در پایانه مسافری مروارید بندر خارگ باشیم. در تعطیلات نوروزی ۲۱ هزار نفر مسافری نورزی در این پایانه مسافری داشتیم و خوشحال هستیم که سفر‌ها با امنیت کامل و بدون حادثه انجام شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ تصریح کرد: ایمنی تردد‌های دریایی الخصوص در حوزه مسافری در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است که هم اکنون شش شناور در مسیر‌های دریایی خارگ - بوشهر - خارگ - گناوه - خارگ در تردد است و نگاه ویژه این اداره به تامین نیاز‌های موجود در مسیر گناوه است، آمادگی کامل برای پذیرای بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

نکیسا با اشاره به تولید اشتغال صورت گرفته در اداره بندر و دریانوردی خارگ گفت: از ابتدای حضور بنده قریب به ۳۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم از بومیان جزیره خارگ در این اداره مشغول بکار شده‌اند و در زمینه اشتغال ورود ویژه‌ای داشتیم و اولویت ما بحث اشتغال بومیان است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ یادآورشد: ساماندهی شناور‌ها در این جزیره یک اولویت است و باید سریعا یک تعاونی جهت ساماندهی این صنف حساس تشکیل شود، ناجی مستقر در جزیره خارگ دارای بالاترین عملکرد در حوزه امداد نجات دریایی کشور بوده است، با تلاش شبانه‌روزی پرسنل خدوم اداره بندر و دریانوردی خارگ اولین مرکز اسکان نجات یافتگان دریایی کشور در این جزیره افتتاح شد.

انتهای پیام/م

شناورها در جزیره خارگ ساماندهی می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.