حذف اخذ کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی مشهد

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی از اجرای طرح حذف اخذ کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی مشهد همزمان با عید فطر خبر داد.

حذف اخذ کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی مشهد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمید رضا روحبخش گفت: بر اساس بخشنامه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و دستور وزیر کشور اجرای طرح حذف اخذ مدرک هویتی در کشور کلید خورد.

وی افزود: پس از اجرای موفق این طرح در سه استان خوزستان، قم و سمنان، هم اکنون زیر ساخت لازم برای عملیاتی شدن آن در مشهد مقدس فراهم شده است.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس این طرح، تمامی فعالیت های خدماتی که نیاز به تایید و استعلام هویتی در ارگان های دولتی دارد؛ به صورت بر خط اهراز هویت می شود و دیگر نیازی به اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی از فرد متقاضی سرویس نیست.

روحبخش گفت: اطلاعات هویتی فرد؛ از طریق پایگاه ثبت احوال کشور استعلام خواهد شد و آخرین تحولات هویتی مانند تغییر نام و حذف برخی اطلاعات شناسنامه ای نیز اعمال و در دسترس ادارات دولتی قرار می گیرد.

وی افزود: این طرح ابتدا در ارگان های دولتی و سپس در واحدهای خصوصی به اجرا در خواهد آمد و دیگر نیازی به ارائه کپی و حضور فرد نیست.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با اجرای این طرح در مصرف کاغذ و هزینه های فردی صرفه جویی می شود؛ حفظ و نگهداری مدارک هویتی در بایگانی ها از بین می رود و از جعل و کلاهبرداری اسناد محرمانه نیز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ن


اجرای طرح حذف اخذ کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.