افزایش ۹۰ هکتاری فضای سبز منطقه ۲۲ تهران

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲ از افزایش ۹۰ هکتاری فضای سبز این منطقه در یک سال گذشته خبر داد.

افزایش ۹۰ هکتاری فضای سبز منطقه ۲۲ تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دهداری‌پور معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲ گفت: در حال حاضر شواهد حاکی است که جهان را یک بحران زیست محیطی تهدید می کند. تغییر آب و هوا، از دست رفتن تنوع زیستی و تخریب لایه ازن همه ناشی از فعالیت های صنعتی ما در دو قرن اخیر است. پایداری شهرها اساسا بر اجزای ساخته شده محیط شهری استوار است که توجه بیشتر به اجزای طبیعی و فضاهای سبز شهری را می‌طلبد.

دهداری‌پور افزود: ارایه خدماتی از قبیل کاشت درخت، درختچه، نهال، گل، گیاه پزشکی، حفظ نباتات، هرس، کود دهی، مبارزه با آفات و برآورد نیاز‌های مختلف فضای سبز منطقه است که توسط کارشناسان و گروه اجرایی مجرب این اداره انجام می شود.

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲ در مورد افزایش پارک ها در سطح منطقه اعلام داشت: با احداث سه پارک‌ در سال گذشته، امروز به ۷۰ پارک با مساحتی ۲۵۵۴ هکتار رسیده ایم که درحال حاضر علیرغم افزایش ارزش افزوده زمین در منطقه، فضای سبز توسعه قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: مساحت کمربند سبز منطقه که شامل اراضی شمال دانشگاه علوم انتظامی، اراضی شمال شهرک شهید باقری که توسط سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران انجام می‌شود تا کنون فاز ۳ ،۴ و ۵ جنگل وردآورد به مساحت ۸۹ هکتار، فاز ۲ لتمال کن به مساحت ۸۷/۹ هکتار و شمال هزارو یک شهر به مساحت ۶۰ هکتار انجام پذیرفته است و مجموعاً ۱۵۹ هکتار است.

همچنین در اراضی شمالی منطقه متراژ حدودی به مساحت ۹۰ هکتار در حال احداث است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار