مجوز چاپ ٣٥ عنوان کتاب در همدان صادر شد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از صدور مجوز چاپ ٣٥ عنوان کتاب از ابتدای امسال خبر داد.

مجوز چاپ ٣٥ عنوان کتاب در همدان صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن،معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این کتاب‌ها در موضوع ادبیات و دین، کلیات و آموزشی، تاریخ، جغرافیا و اجتماعی تألیف شده است.

وی به صدور ٤١٣ مجوز چاپ کتاب در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ٣٥٠ عنوان چاپ شده و بقیه در دست اقدام است.

فروتن با بیان اینکه ٨٠ درصد کتاب‌ها برای نخستین بار و ٢٠ درصد به چاپ دوم رسیده اند خاطر نشان کرد: هزینه بالای چاپ و ضعف محتوا موجب شده کتاب‌ها کمتر به چاپ مجدد برسند.

وی ادامه داد: همدان جزء ١٠ استانی است که به طور مستقل مجوز چاپ صادر می‌کند و این امر در سهولت و شتاب گرفتن روند چاپ و نشر بسیار تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به وجود ٥٦ ناشر کتاب در استان بیان کرد: ٣٧ ناشر خصوصی و بقیه ناشران در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ ش

همدان جزء ١٠ استانی است که به طور مستقل مجوز چاپ صادر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.