درج نام «خراسان» در کنار افغانستان در مکتوب های دولتی پنجشیر

اخیرا در مکتوب های دولتی ولایت پنجشیر در کنار نام افغانستان نام خراسان هم نوشت شده است.

درج نام «خراسان» در کنار افغانستان در مکتوب های دولتی پنجشیربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از این که رئیس جمهور افغانستان روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را آغاز کرد، مخالفت های زیادی با ذکر نام افغان برای همه اقوام به شدت آغاز گردیده است.

اخیرا در مکتوب های دولتی ولایت پنجشیر در کنار نام افغانستان نام خراسان هم نوشت شده است.

تغییر نام افغانستان به خراسان پس از آن میان اقوام غیر پشتون گسترش یافت که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با نادیده گرفتن فیصله نمایندگان پارلمان افغانستان روند توزیع شناسنامه های الکترونیک را با ذکر واژه افغان برای همه اقوام افغانستان صادر کرد.

پیش از این، لطیف پدرام نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان پس از آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیک با ذکر واژه افغان شدیدا مخالفت کرد و خواستار تغییر نام افغانستان به خراسان شده بود. او استدلال می کند که واژه افغان تنها پیوند به پشتون ها دارد و دیگر اقوام افغان نیستند، بنابراین نام افغانستان یک نام تعصب گرایانه می باشد که نامیدن دیگر شهروندان افغانستان به نام افغان برای محو هویت آنها برنامه ریزی شده است.

اکنون در تازه ترین واکنش ها به روند توزیع شناسنامه های الکترونیک با ذکر واژه افغان در ولایت پنجشیر در کنار افغانستان واژه خراسان هم در مکتوب های دولتی ذکر شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.