آغاز طرح سنجش از ۲۵ خرداد ماه در خراسان جنوبی

سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از آغاز طرح سنجش از بیست و پنجم خرداد ماه در سطح استان خبر داد.

آغاز طرح سنجش از ۲۵ خرداد ماه در خراسان جنوبیبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی موسوی‌کیا سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت:پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی آینده بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان کلاس اولی بیش از چهار درصد رشد دارد،افزود:طرح سنجش از بیست و پنجم خردادماه سال جاری آغاز می‌شود.

 

موسوی کیا با اشاره اینکه همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سناد،نوبت‌دهی برای سنجش کودکان نیز انجام می‌شود،بیان کرد: ۱۰۰ نفر در ۱۴ پایگاه وظیفه سنجش این نوآموزان را بر عهده دارند.

 

سرپرست آموزش و پرورش استان بر انجام عملیات سنجش کودکان از دوره پیش‌دبستانی تأکید کرد و ادامه داد:افزایش مداخلات و سنجش کودکان در این دوره،زمینه‌ساز کاهش افت تحصیلی نوآموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی می‌شود.

 

وی از رایگان بودن طرح سنجش برای دانش‌آموزان عشایر استان خبر داد و افزود:تعرفه سنجش نوآموزان به ازای هر نوآموز ۲۵ هزار تومان است.

 

موسوی کیا با اشاره به ثبت‌نام ۹۳ درصد دانش‌آموزان استان در سامانه دریافت کتاب،خاطرنشان کرد:دانش‌آموزان دوره ابتدایی و هنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی‌و حرفه‌ای پس از ثبت‌نام در سامانه،کتب خود را از مدارس دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.