استقرار ۱۸ گروه برای رویت هلال ماه شوال

مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی گفت: ۱۸ گروه برای رویت هلال ماه شوال در سطح این استان مستقر شده و نسبت به رصد این ماه اقدام می‌کنند.

استقرار ۱۸ گروه برای رویت هلال ماه شوالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام ابراهیم معادی افزود: مشهد، نیشابور، قوچان، درگز، تایباد، تربت حیدریه، گلمکان، بجستان، سبزوار، بردسکن، خواف و بجستان از مناطقی است که استهلال ماه شوال در آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر گروه استهلال متشکل از یک روحانی، که معمولا امام جمعه شهر است، متصدی تلسکوپ، عکاس، متصدی دوربین 2 چشمی، محاسب و مدیر گروه است که همگی دارای سال‌ها تجربه رصد و محاسبه ماه شوال هستند.

مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بینی‌های نجومی هلال ماه شوال، غروب پنجشنبه هفته جاری به مدت 10 تا 15 دقیقه با یک درجه روشنایی در صورتی که گرد و غبار نباشد با چشم مسلح دیده خواهد شد.

حجت الاسلام معادی  افزود: گروه‌های استهلال نتایج رصد خود را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌کنند که در صورت احراز حلول ماه شوال، دفتر معظم له پایان ماه رمضان و فرارسیدن عید فطر را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام//ف. ن
 

18گروه در خراسان رضوی مامور استهلال ماه شوال شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.