رئیس شورای اسلامی مشهد؛

شورای شهر برای احیای بنا‌های تاریخی مشهدآمادگی دارد

رئیس شورای اسلامی مشهد گفت : این شورا برای تخصیص اعتبار به بنا‌ها و آثار تاریخی شهر مشهد آمادگی دارد .

آمادگی شورای شهر برای تخصیص اعتبار به احیای بنا‌های تاریخی مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا حیدری افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان مجموعه‌ای که میراث دار شهراست ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با تعامل و همکاری مورد استفاده قرار گیرد که اجرای ویژه برنامه آوای غدیر در بنای تاریخی مصلی یکی از این موارد است .

وی ادامه داد: از ابتدای دوره پنجم شورای شهرمشهد اعلام کردیم که برای توسعه فضای فرهنگی شهر مشهد و به ویژه هویتی بخشی و تقویت می‌تواند در تمام بنا‌های تاریخی شکل بگیرد، تا فرصت استفاده مطلوب را برای زائران و مجاوران فراهم کند.

رئیس شورای اسلامی مشهد با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری نماز عید فطر در مصلی مشهد گفت : اقدامات ارزشمندی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شکل گرفته و پای مردم به بنا‌های تاریخی از جمله مجموعه تاریخی فرهنگی مصلی باز شده است.

محمدرضا حیدری ادامه داد : با قدمتی که این بنا دارد و با توجه به این که بیش از ۵۰ سال در این مجموعه نمازعید فطر برگزار نشده است شایسته است که علاقه‌مندان به میراث فرهنگی در این برنامه حضور پیدا کنند.

وی بر تدوام برنامه‌های فرهنگی در این مجموعه تاریخی فرهنگی تاکید کرد و افزود :  با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که این مجموعه دارد باید آن را به مکانی برای حضور مردم تبدیل کرد .


رئیس شورای اسلامی مشهد با اشاره به برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای این مجموعه تاریخی فرهنگی ادامه داد: ایجاد موزه، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی برنامه‌های خوبی است که می‌تواند به مکانی پر رفت آمد برای هنرمندان و مردم مشهد و زائران تبدیل شود، ما هم در شورای شهر و شهرداری از آن حمایت می‌کنیم.

حیدری درباره تخصیص اعتباراز سوی شورای شهر و شهردای برای احیای بنا‌ها و آثار تاریخی گفت : اعتباراتی را برای حفظ خانه‌های تاریخی پیش بینی کرده ایم و این آمادگی وجود دارد که به تناسب ظرفیت‌ها و اعتبارات پیش بینی شده، همکاری‌ها دنبال شود.
 
انتهای پیام// ج.ر

آمادگی  برای تخصیص اعتبار به احیای بنا‌های تاریخی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.