رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خبر داد

پژوهش‌های کاربست محور، اولویت گفتمان جدید مدیریت شهری

یگانه گفت: پژوهش‌های کاربست محور، اولویت مدیریت شهری جدید است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا جوادی یگانه رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران پژوهش‌های کاربست محور را اولویت مدیریت کنونی دانست و اظهار کرد: پروژه‌های کوچک مقیاسی که مسأله‌شناسی دقیق توسط مناطق روی آن‌ها انجام شده و رویکرد بیان مسأله آن‌ها ناظر بر مشکل قابل حل با پژوهش و مطالعات باشد، سریعتر در مرکز مطالعات فرآیند اجرایی را طی خواهد کرد.

وی یکی دیگر از معیار‌های اولویت بخشی به پژوهش‌های امور مناطق را مسائلی که دانش سازمانی و انباشت تجربیات مناطق در حال حاضر امکان پاسخ‌گویی به آن‌ها را ندارد، خواند و خاطرنشان کرد: در صورتی که مسأله پژوهش ناظر بر مشکلات عینی باشد و تضمینی هم برای کاربرد نتایج پژوهش نیز وجود داشه باشد، هیچ‌گونه محدودیتی برای تعریف پروژه مطالعاتی کوچک مقیاس در این مرکز از سوی مناطق وجود ندارد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران رویه جدید را نافی رویه قبلی ندانست و تصریح کرد: پروژه‌های متوسط و بزرگ مقیاس نیز در صورت اعلام نیاز از سوی مناطق طبق روال پیشین قابل تعریف هستند.

وی همکاری با پژوهشگران جوان را در اولویت انتخاب مجریان برای پروژه‌های کوچک مقیاس دانست و افزود: این کار با سیاست به کارگیری دانش جوان‌تر‌ها صورت می‌گیرد که البته یکی از سخت‌ترین فعالیت‌های مرکز است؛ ارزیابی دقیق رزومه علمی و خبره بودن مجری از جمله مواردی است که در این پروسه بررسی می‌شود.

جوادی یگانه اهتمام به انجام تحقیق و پژوهش کاربست محور را از وجوه تمایز گفتمان مدیریت جدید شهری دانست و گفت: در مدیریت جدید مرکز مطالعات فرصت بازنگری عناوین و نیاز‌های پژوهشی مناطق ایجاد شده است و مناطق نیز نیاز‌های جدید را ارسال کرده‌اند که کارشناسان مرکز در حال بررسی آن‌ها هستند و فرآیند اجرایی برای پروژه‌هایی که شفافیت بیشتری در بیان مسائل دارند را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین از اهتمام این مرکز برای دانش‌افزایی نیرو‌های دخیل در امور پژوهشی فعال در مناطق خبر داد و افزود: تاکنون دو نشست تخصصی با عناوین «چالش‌های کاربست تحقیقات شهری» و «مسأله‌شناسی در تحقیقات کاربست محور شهری» برگزار شده است و در صدد برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری کارگاه «روش تدوین سند سیاستی در پژوهش‌های کاربست محور شهری» برای گروه مخاطب فوق هستیم.

جوادی یگانه همچنین از برنامه‌ریزی برای بازتشکیل کمیته پژوهشی امور مناطق خبر داد و تصریح کرد: در راستای سیاست‌های جدید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با هدف سیاست‌گذاری پژوهش‌های کاربست محور مناطق به زودی این کمیته مجددا تشکیل خواهد شد و یکی از مهمترین فعالیت‌های آن ارزیابی عملکرد و تشویق شهرداران مناطق در ابتناء از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های شهری خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار