معاون فرهنگی حوزه هنری همدان در جمع اصحاب رسانه؛

غبار فراموشی بر داستان های بومی / فیلمنامه مناسب در استان نداریم

معاون فرهنگی حوزه هنری استان همدان گفت: مهمترين معضلی که گریبانگیر استان شده، این است که متأسفانه فیلمنامه مناسب در استان نداریم.

غبار فراموشی بر داستان های بومی / فیلمنامه مناسب در استان نداریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ تیمور آقامحمدی، معاون فرهنگی حوزه هنری استان همدان در تشریح دستاوردهای 15 ساله این نهاد در قالب" از خرداد تا بهمن" در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه با وجود فيلم‌‌نامه‌هاي سطحي كار بازيگري نيز سطحي جلوه‌گر مي‌شود، اظهار داشت: باید فيلم‌نامه‌هايي با ساختار قوي در استان نوشته شود تا فيلم‌هاي سطح بالا ارائه شود.

وی کم‌توجهی به داستان‌های بومی را از دیگر دغدغه های استان عنوان و خاطرنشان کرد: متأسفانه کم کاری در داستان با موضوع همدان يكي از مشكلاتي است كه بايد نسبت به رفع آن تلاش شود.

آقامحمدی با انتقاد ازكم توجهي به فرهنگ بومي وغني سازي آن یادآور شد: نباید بگذاریم غبار فراموشی بر هویت استان همدان بنشیند.

همدان، قطب ادبیات کودک و نوجوان کشور
معاون فرهنگی حوزه هنری استان همدان در ادامه از انتشار 32 عنوان کتاب از نویسندگان استان همدان خبر داد و ابراز داشت: هدف اصلی در تولیدات حوزه هنری که برگرفته از هنر متعهد انقلاب اسلامی است، نگاهی کیفی و مدون است.

آقامحمدی با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه در بخش ادبیات کودک و نوجوان جایگاه ممتازی در کشور داریم، تأکید کرد: برپایی جلسات خانه ادبیات کودک و نوجوان گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: نخستین اثر تولیدی مکتوب استان همدان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بوده است و تاکنون 5 اثر در این حوزه منتشر شده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان همدان با تأکید بر اینکه همدان منبع غنی از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان است، تصریح کرد: بر این اساس نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان زیادی در همدان فعالیت می‌کنند که همدان به عنوان قطب ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: همدان در زمینه ادبیات کودک و نوجوان ظرفیت‌های مطلوبی دارد و وجود استادان برجسته‌ای چون مصطفی رحماندوست، شعبانی، استاد محقق و... بر این نکته تأکید دارد.

هنر و ادبیات بدون تولید راکد است

معاون فرهنگی حوزه هنری استان همدان با اشاره به اینکه درعرصه تاریخ شفاهی خوشبختانه گام های موثری برداشته شده است، افزود: تهیه و تدوین آثار فاخر در قالب تاریخ شفاهی و در نهایت چاپ 4 اثر در این زمینه اتفاق خوبی است که دراین بخش رخ داده است.

 آقامحمدی با بیان اینکه هنر و ادبیات بدون تولید راکد است، بیان داشت: تولید 95 فیلم داستانی مستند در طی 15 سال فعالیت از اقدامات فاخر این نهاد در موضوعات مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای 35 نمایش صحنه ای و عروسکی نیز از دیگر دستاوردهای این نهاد درمدت ذکر شده است.

تیمور آقامحمدی، فعالیت های چشمگیر در بخش شعر و داستان، رمان، ادبیات نمایشی، حوزه کاریکاتور، نشریه الکترونیک، آلبوم موسیقی، حوزه نمایش های تصویری و فیلم سازی و برپایی کارگاه ها و نشست های تخصصی در این زمینه را از دیگر اقدامات اجرایی حوزه هنری استان همدان برشمرد.

انتهای پیام/ د

داستان های بومی استان همدان احیا شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.