جهرم دومین تولید کننده عسل در فارس

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این شهرستان با تولید ۴۸۳ تن عسل در سال، دومین تولیدکننده عسل در استان فارس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا شهابی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه در سال‌های گذشته جهرم با تولید ۵۰۰ تن عسل در سال، نخستین تولید کننده این محصول بود، بیان کرد: باغ‌های جهرم محل مناسبی برای تغذیه زنبور عسل است.

احمد سخایی رئیس جهادکشاوزی خفر تصریح کرد: محمود تقی زاده، کارآفرین خفری، موفق شد با تولید انواع عسل و پرورش انواع ملکه، سهم بسزایی در تولید عسل این شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقی‌زاده کار خود را از سال ۷۴ با ۲۰ کندو شروع کرده و در حال حاضر هزار و ۸۰۰ کلنی زنبور عسل دارد، افزود: علاوه بر برداشت دو بار عسل در سال، زنبور‌ها ۲۰ کیلوگرم ژل رویال، ۷۰۰ کیلوگرم گرد گل و ۵ کیلوگرم موم تولید می‌کنند.
رئیس جهادکشاوزی خفر اضافه کرد: در شهرستان جهرم ۳۸۰ زنبوردار و ۵۵ هزار کلنی زنبور وجود دارد که ۱۵۰ زنبوردار در بخش خفر مشغول فعالیت هستند.

سخایی اظهار کرد: تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب در بخش خفر سبب شده که سالانه در این بخش بیش از ۳۵۰ تن عسل تولید و روانه بازار شود.
انتهای پیام /ت

تولید عسل در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار