کیفیت آب گیلان در حد استاندارد‌های ملی

مدیرعامل آبفای گیلان گفت: کیفیت آب در تمامی شهر‌های استان در حد استاندارد‌های ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید محسن حسینی، مدیرعامل آبفای گیلان در نشست با اصحاب رسانه ضمن تشریح پروژه‌های آبرسانی استان و برنامه‌های فرهنگی مربوط به هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: پروژه‌های اجرایی در حوزه آبرسانی از پروژه‌های طولانی مدت است و اجرای این پروژه‌ها موجب افزایش کیفیت و کمیت آب خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه آب شرب در تمامی شهر‌های گیلان در حد استاندارد‌های ملی است، افزود: علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداری‌های روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و کیفیت مطلوب آن مورد تأیید است.

مدیرعامل آبفای گیلان با بر شمردن طرح‌های در دست اجرای این شرکت تصریح کرد: مناقصات برگزار شده برای اجرای ۱۱ پروژه آب و فاضلاب در استان بیش از ۵۰۳ میلیارد ریال است.

حسینی همچنین به طرح ساماندهی رودخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در ۲ مرحله با هزینه ۳۰ میلیارد تومان نسبت به جمع آوری ۲۴ هزار متر مکعب فاضلاب از سطح رودخانه‌ها اقدام شد و برای جمع آوری و هدایت ۳۳ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز نیز طرح‌هایی در حال اجراست.

وی سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ این شرکت را پل ارتباطی مشترکان و آبفای گیلان اعلام کرد و گفت: برای آشنایی شهروندان با عملکرد سامانه ۱۲۲ و نقش موثر آن در تأمین درخواست‌های مشترکان با عدم مراجعه حضوری، برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ع

محدودیت منابع آبی قابل شرب در گیلان

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.