برگزاری نشست هماهنگی طرح وقف مشارکتی در فارس

نخستین نشست مشورتی طرح جمع آوری مبالغ وقف مشارکتی قرآن عترت و نماز دانش آموزان در استان فارس برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به بیشترین موقوفات استان به نیت اطعام و روضه خوانی و کمترین وقف قرآنی گفت: وقف مشارکتی راهی برای جبران کمبود‌ها است.

احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست با استقبال از اجرای طرح وقف مشارکتی بیان کرد: اعتبارات پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش وضعیت خوبی ندارد، در حالی که مهمترین ماموریت ما گسترش فعالیت‌های پرورشی است.

وی خواستار کمک اوقاف و امور خیریه برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش شد، و افزود: باید در مجمع خیران این نیاز مطرح گردد تا موقوفات جدید برای کمک‌های تربیتی و قرآنی احیا شود.

نظری معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس در تشریح وقف مشارکتی قرآن عترت و نماز برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی دانش آموزان ادامه داد: پارسال خراسان رضوی این طرح را اجرا کرده، که با استفاده از تجربیات آن‌ها به دنبال اجرای این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه وقف مشارکتی کمک‌های خرد مردمی است و با جمع آوری آن، اقدامات بزرگی انجام می‌شود، اضافه کرد: بر اساس وقف مشارکتی و جمع آوری مبالغ، مکانی برای سود‌های دراز مدت تهیه و درآمد‌های آن با نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در زمینه فعالیت قرآن عترت و نماز دانش آموزان هزینه می‌شود.

نظری اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح تبلیغ و ترویج سنت وقف و همچنین ایجاد پشتوانه و منابع مالی پایدار برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها قرآن عترت و نماز دانش آموزان است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس گفت: برای همه افرادی که در این طرح مشارکت داشته باشند وقف نامه صادر می‌شود.

وی بیان کرد: بزودی شماره حساب موقوفه تعیین و تبلیغ و ترویج این وقف آغاز می‌شود که از مهرماه در تمامی مدارس تبلیغات انجام می‌شود.

نظری افزود: براساس دستورالعمل این وقف که به تأیید وزارت آموزش و پرورش رسیده، هر شهرستان براساس درصد مبالغ مشارکتی با همان نسبت، درآمد‌های موقوفه برای فعالیت‌های قرآنی در آن شهرستان اختصاص می‌یابد.
انتهای پیام/ت

برپایی نشست هماهنگی طرح وقف مشارکتی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار