رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی مطرح کرد:

تاخیر در فروش بلیت های تابستانی قطار باعث خسارت شرکت‌ها شد

رجبی گفت:نامشخص بودن زمان فروش بلیت قطار در آستانه آغاز سفرهای تابستانی موجب ضرر شرکت‌های ریلی مسافری شده است.

تاخیر در فروش بلیت های قطارهای مسافریبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رجبی رئیس انجمن حمل ونقل ریلی تصریح کرد: همیشه بلیت‌ قطار برای سفرهای تابستانی از یک ماه قبل امکان فروش داشت و به هیچ وجه سابقه نداشته که تا چند روز مانده به آغاز سفرها هنوز تکلیف عرضه این بلیت‌ها مشخص نباشد و این موضوع موجب ضربه خوردن به اقتصاد حمل و نقل ریلی می‌شود.

رجبی با بیان این که اقتصاد ریلی در بخش مسافری در شرایط عادی با مشکل اساسی مواجه است افزود: با دیر اعلام شدن زمان فروش بلیت‌های تابستانی شاهد كاهش درآمدبزرگترین شرکت  های مسافری ریلی کشور خواهیم بود.


وی یکی از دلایل کاهش درآمدها را خالی بودن قطارها و پایین آمدن ضریب اشغال آنها در دوره ابتدایی سفرهای تابستانی ذکر کرد و ادامه داد: كاهش درآمدها منجر به افت كمي و كيفي خدمات، كاهش كيفي تعميرات و نگهداري ناوگان، عدم توسعه و نوسازي ناوگان ریلی رجا، نارضايتي مسافران، دیر پرداخت شدن حقوق مأموران و ... خواهد شد.


وی در ادامه افزود: به جز تبعات فوق، شاهد انتقال مسافران جامانده از سفرهای ريلی به شکل ديگر حمل و نقل و عمدتاً به بخش جاده اي مشكلات متعدد ديگری را نيز موجب خواهد شد.


رجبی اظهار کرد: با اين فرض، از محل جابه جايی و انتقال اين تعداد مسافر از شبكه ايمن و مطمئن سفرهای ريلی به جاده‌ای، به افزایش آمار سوانح و تصادفات جاده ای اضافه خواهد شد که اين ضايعه‌ای بزرگ برای حمل و نقل كشور است.


وی با اشاره به تبعات دیگر ناشی از این اقدام راه‌آهن اعلام کرد: عدم دسترسی آسان به سفرهای ريلی اطمينان مخاطبان و مشتريان سفرهای ريلی را مخدوش خواهد كرد و كم كم سفر با قطار از سبد تقاضای مردم حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

زیان دهی شرکت های حمل ونقل ریلی از تاخیر در افزایش قیمت بلیت قطار

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار