دوردنیا با نوآوران؛

از جورابی که خطر را از نوزادان دور می‌کند تا روشی شگفت انگیز برای شارژ تلفن همراه

اختراعات مخترعان در سراسر جهان باعث آسان شدن زندگی افراد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب آسان شدن زندگی هر یک از افراد و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری شده است که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

تخته آشپزخانه همه کاره تولید شد

یکی از شرکت‌های ژاپنی موفق به ساخت تخته آشپزخانه‌ای شده که می‌توان از آن به عنوان ترازو، دفترچه آشپزی و تبلت هم درمی‌آید، این تخته آشپزخانه از طریق وای فای به اینترنت متصل می‌شود و  به کمک مرورگر آن  می‌توان خرید‌های روزانه را به صورت آنلاین انجام داد و یا دستورات غذایی را در داخل اینترنت پیدا کرد.

 راه بروید تا وسایلتان شارژ شود

مهندسان توانسته‌اند دستگاهی را طراحی کنند که با هر حرکت فیزیکی انسان برق تولید می‌کند این وسیله شارژ را از طریق یک درگاه به تلفن همراه و یا تبلت انتقال می‌دهد و برای تولید انرژی و صرفه جویی در مصرف برق بسیار به صرفه است، این محصول را باید در حال راه رفتن و یا ورزش کردن در جیب قرار داد تا وسایل الکترونیکی را شارژ کند.

 جورابی که به نومادران هشدار می‌دهد

محققان موفق به ساخت جورابی شده‌اند که به کمک والدین می‌آید و آنها را از انجام هر گونه فعالیت خطرناک توسط نوزاد با خبر می‌کند، این جوراب اطلاعات و علائم حیاتی کودک را برای تلفن همراه ارسال می‌کند تا مادر از تمام فعالیت‌های بدنی کودک خود با خبر باشد.

درب خانه را با تلفن همراهتان باز کنید

به تازگی محققان نسخه الکترونیکی از تلفن‌های همراهی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند جایگزین کلید و قفل منازل مسکونی شوند؛ این برنامه از طریق بلوتوث به درب منازل متصل می‌شود و از همین راه می‌توان درب را باز کرد، این قفل‌ها به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری بسیار خوبی متصل هستند و از امنیت بالایی هم برخوردار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار