دولت ایتالیا: امانوئل مکرون باید عذرخواهی کند

در پی اعتراض رئیس‌جمهور فرانسه به امتناع ایتالیا از پذیرفتن کشتی پناهجویان، رم خواستار عذرخواهی امانوئل مکرون شد.

دولت ایتالیا: امانوئل مکرون باید عذرخواهی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی اعتراض رئیس‌جمهور فرانسه به امتناع ایتالیا از پذیرفتن کشتی پناهجویان، روز چهارشنبه رم خواستار عذرخواهی امانوئل مکرون شد.

متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، اخیراً تأکید کرد که به موج مهاجرت مردم از کشور‌های آفریقایی به ایتالیا و اروپا پایان می‌دهد و در همین راستا در هفته جاری به کشتی نجات آکواریوس که حامل پناهجویان بود اجازه ورود به بنادر این کشور را نداد و از کشور مالت خواسته بود که این کشتی را بپذیرد، اما مقامات مالت این درخواست را رد کردند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در واکنش به  خودداری ایتالیا از پذیرش کشتی حامل پناهجویان این اقدام دولت ایتالیا را غیرمسئولانه دانست.

در پی سرگردانی کشتی پناهجویان در دریای مدیترانه، دفتر نخست‌وزیری اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد که اجازه می‌دهد کشتی سرگردان «آکواریوس» در بنادر این کشور پهلو بگیرد.

«آکواریوس» کشتی متعلق به پزشکان بدون مرز است که در شش عملیات جداگانه توانسته بود ۶۲۹ مهاجر را در دریای مدیترانه نجات دهد.

وزارت خارجه ایتالیا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد در پی اظهارات روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور فرانسه، سفیر این کشور در ایتالیا به وزارت خارجه احضار شده است.

بنابر بیانیه وزارت خارجه ایتالیا، وزیر خارجه این کشور  به سفیر فرانسه گفت دولت ایتالیا اظهاراتی که روز سه‌شنبه در پاریس و در سطح دولت و رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص مسئله کشتی آکواریوس گفته شد را غیرقابل‌پذیرش می‌داند. چنین اظهاراتی روابط بین فرانسه و ایتالیا را به خطر می‌اندازد و لحن بیان واکنش پاریس توجیه‌ناپذیر است.

نخست وزیر ایتالیا هم در واکنش به این اظهارات فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات فرانسه در مورد مسئله کشتی آکواریوس بسیار تعجب‌آور است و نشان‌دهنده بی‌اطلاعی پاریس از حوادث واقعی است. 

دولت ایتالیا همچنین تأکید کرد در صورتی که مکرون عذرخواهی نکند، نخست‌وزیر ایتالیا با او دیدار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار