پیوس: در دیدار مقابل مراکش باید میانه زمین را در دست بگیریم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با از کار انداختن هافبک‌های حریف و تحت کنترل داشتن مرکز زمین می‌توانیم مقابل مراکش موفق شویم.

پیوس: در دیدار مقابل مراکش باید میانه زمین را در دست بگیریمفرشاد پیوس پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفتگو خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد بازی ایران و مراکش در جام جهانی 2018 روسیه اظهار نظر کرد: طرز تفکر کی روش در دیدار مقابل مراکش این خواهد بود که در زمین خودمان دفاع کنیم و به دنبال ضد حمله باشیم. مراکش تیمی است با بازیکنان سرعتی ، قدرتی و در کناره های زمین که از مهره های خوبی برخوردارند. بازیکنان مراکش این توانایی را دارند که بتوانند مرکز زمین را در دست بگیرند و بازی را تحت کنترل خود در بیاورند. تیم ملی باید در خط میانی خوب کار کند و با از کار انداختن هافبک های توانمند تیم مراکش بتواند میانه زمین را تحت کنترل خودش در بیاورد. در این صورت است که می توانیم به کناره های زمین حریف نفوذ کنیم و به گل برسیم.

او ادامه داد: تیم مراکش قطعا بازی را هجومی آغاز کرده و سعی می کند با پیروزی در این بازی سه امتیاز را از آن خود کند. آن ها می دانند برای صعود باید در این بازی پیروز باشند، البته نباید فراموش کرد این بازی برای هر 2 تیم به یک اندازه حائز اهمیت است. این بازی می تواند هم ما را به صعود نزدیک و هم امید هایمان را برای صعود کم رنگ کند.

می توانیم شگفتی ساز این جام باشیم

مربی فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی ما در چند وقت اخیر بازی های خوبی را به معرض نمایش گذاشته است. این مسئله را قبول دارم که تیم ما بازی های تدارکاتی خوب و زیادی را در طول این مدت برگزار نکرد، ولی با این وجود بازیکنان خوبی در این جام داریم که می توانند به تیم ملی کمک کنند. به نظرم بازیکنان باید با صبر و حوصله فوتبال بازی کنند.اگر در بازی برابر مراکش بتوانیم از کمترین موقعیت ها بیشترین استفاده را ببریم در آن صورت باید توقع داشت که شگفتی ساز این جام لقب بگیریم.

تا آخرین لحظه تلاش می کنیم

او درمورد این بازی اضافه کرد: تیم مراکش در این چند سال هم فوتبال رو به جلویی را ارائه کرده و هم در بازی هایش پیشرفت چشمگیری داشته است. تیم ملی مراکش از وجود بازیکنانی بهره می برد که بیشتر آنها در باشگاه های اروپایی شاغل هستند به طوری که بعضی از آنها بهترین بازیکنان باشگاه هایشان هستند. هر چند که بازی سختی داریم ولی اگر بازیکنان تیم ملی ایران با انگیزه و رو به جلو حرکت کنند امکان وقوع برد وجود دارد.

باید از کمترین موقعیت هایمان به نحو احسن استفاده کنیم

بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد: این بازی را می توان با بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2014 مقایسه کرد. زیرا در آن بازی تیم میزبان علاوه بر در اختیار گرفتن بازی، موقعیت های خطرناکی را هم روی دروازه ما تدارک دید، اما در عوض ما از تک موقعیت هایی که نصیب مان شد استفاده کردیم و توانستیم با گل قوچان نژاد این تیم را شکست بدهیم و به جام جهانی راه پیدا کنیم. در بازی با مراکش هم باید از کمترین موقعیت هایمان به نحو احسن استفاده کنیم تا به نتیجه برسیم.

مقابل اسپانیا باید خوب پرس کنیم

او در پایان در مورد بازی های بعدی گفت: صبر و حوصله اسپانیا و پرتغال زیاد است. به طور قطع و یقین این 2 تیم با حفظ توپ و پاسکاری های متوالی بازی را از یک سمت به سمت دیگری می برند. معتقدم در مقابل این تیم ها مهم ترین نکته این است که خوب پرس کنیم و بازیکنان با حمایت از همدیگر بتوانند فضاهای خالی را پوشش دهند. پرس مناسب پرسی است که در دقایق ابتدایی بازی انجام شود. اینکه 90 دقیقه بخواهیم روی بازیکنان اسپانیا و پرتغال که هر کدام توانایی بالایی در حفظ توپ دارند فشار بیاوریم قطعا درست نیست و جوابگو نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار