یورونیوز خبر داد؛

ایده تأسیس دفتر رسمی اتحادیه اروپا در تهران با هدف حفظ برجام

شبکه خبری یورونیوز از پیشنهاد برخی مقامات اروپایی برای گشایش دفتر رسمی اتحادیه اروپا در تهران خبر داد.

ایده تأسیس دفتر رسمی اتحادیه اروپا در تهران با هدف حفظ برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری یورونیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود با اشاره به خودداری شرکت نایک از دادن کفش‌های ورزشی به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به بهانه تحریم‌های آمریکا نوشت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای ایران (و شش قدرت جهانی) تلاش‌های اتحادیه اروپا را برای حفظ این توافق به دنبال داشته است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به نشست روز گذشته میان ترامپ و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، از رویکردهای متفاوت ترامپ در قبال تهران و پیونگ یانگ انتقاد کرد. موگرینی همچنین افزود دیپلماسی و گفتگو چه در زمینه برقراری صلح در شبه جزیره کره و چه در قبال دیگر مسائل جهانی، تنها گزینه هایی هستند که روندی رو به جلو را در پی خواهند داشت.

اعضای پارلمان اروپا در استراسبورگ (مرکز قانون‌گذاری اروپا) نیز در اظهارات خود، چنین دیدگاهی را بازتاب دادند. برای مثال، آنا گومز، عضو پارلمان اروپا از کشور پرتغال، پیروی از قوانین دیکته شده توسط ترامپ را که وی قوانین غیرمتمدنانه‌ای خواند، رد کرد.

کورنیلا ارنست، نمایندگان اتحادیه اروپا از آلمان، نیز گفت ایده خوب در این باره تأسیس دفتر رسمی اتحادیه اروپا در تهران است. وی همچنین ایجاد شرایط صلح‌آمیز در منطقه خاورمیانه را به نفع اروپا، آمریکا و مردم این منطقه دانست.

انتهای پیام/

احتمال گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار