واگذاری زمین به مستاجران زلزله زده

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: فهرست مستاجران زلزله زده آماده شده و کار پالایش آن در حال انجام است که پس از شناسایی و پالایش به مستاجرانی که در زلزله آسیب دیده اند زمین واگذار خواهد شد.

واگذاری زمین به مستاجران زلزله زدهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازوند در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اعلام این خبر افزود: زمین برای مستاجران در نظر گرفته شده است که بعد از پالایش در اختیار آنها قرار می گیرد و کار ساخت آنها شروع خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین درباره ساخت مساجد آسیب دیده یا تخریب شده گفت: 97 مسجد 100 درصد تخریب شده اند که کار بازسازی آنها را خود دولت با کمک خیران انجام خواهد داد و 15 میلیارد تومان برای بازسازی و تعمیر همه مساجد آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

بازوند درخصوص ساخت مدارس روستایی هم گفت: کار ساخت مدارس روستایی که 78 مدرسه است تا اول مهر تمام خواهد شد، اما مدارس شهری چون حجم کارشان و متراژشان بیشتر است طبیعتا با چند ماه تاخیر تکمیل خواهند شد البته برخی از مدارس شهری هم تا اول مهر به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار کرمانشاه همچنین درباره مانع تراشی بانک ها نیز گفت: ظاهرا بانک ها از بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به پیلوت و نیز اخذ کارت پایان خدمت استعلام کرده بودند که با گفتگوهایی که شد مسئولان بانک مرکزی قول دادند این مشکلات حل شود چون این سختگیری ها خیلی مناسب نیست.

بازوند درباره امهال وام ها هم افزود: خوشبختانه روز یکشنبه بحث امهال را دولت تصویب کرد و هفته آینده به بانک ها ابلاغ خواهد شد.

مهدیان معاون بنیاد مسکن هم با اشاره نظارت چند لایه بر کیفیت مصالح و ساخت خانه ها گفت: پیمانکار موظف است کار را طبق آیین نامه استاندارد پیش ببرد و اگر مشکلی در کیفیت مصالح یا ساختمان دیده شود به شدت برخورد می کنیم.

مهدیان با یاداوری پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدها افزود: طبق همین مبلغ با پیمانکاران قراداد بسته شده است و پیمانکار متعهد است با همین مبلغ واحد را بسازد و تحویل دهد البته یک مقدار مصالح و کرایه حمل و نقل گران شده که ما تلاش می کنیم فشار بیشتری به پیمانکار نیاید مثلا با حمل مصالح کمک می کنیم به پیمانکار که هزینه اش بالا نرود.

معاون بنیاد مسکن درباره تاخیر در تحویل نقشه واحد ها در سرپل ذهاب هم گفت: این مشکل حل شده و نظام مهندسی نقشه ها را به موقع تحویل می دهد.

موسوی معاون استاندار کرمان هم گفت: مشکلی در مناطق زلزله زده کوهبنان نیست و مشکل حمل مصالح هم حل شده است.

موسوی افزود: درخصوص تنفس 3 ساله وام هم گفت: بحث تنفس مطرح نبوده بلکه دوره مشارکت ساخت بوده است و مردم هر چه زودتر واحدهایشان را بسازند و کار بازپرداخت اقساط را شروع کنند سود کمتر و اقساط سبک تری خواهند داد.

منبع: شبکه خبر
انتهای پیام/

اقدامات دولت برای بهبود وضعیت مستاجران زلزله زده کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار