نکونام: سال ۲۰۰۶ بهترین تیم را از نظر بازیکن داشتیم/ نام دادکان در فوتبال ایران ماندگار است

ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت ۲:۳۵ بامداد پنجشنبه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ویژه برنامه جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 23:30 چهارشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در این اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

سوال پیامکی برنامه: به نظر شما نتیجه بازی روسیه - عربستان چه می شود؟

آیتمی در مورد استعفای سرمربی تیم ملی اسپانیا پخش شد که صحبت های رئیس فدراسیون این کشور در این مورد و انتخاب فرناندو هیرو به جای لوپتگی پخش شد.

ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور نکونام

علیرضا جهانبخش : اوضاع تیم ملی و تمرینات خوب است

از لحاظ امادگی جسمانی و روحی عالی هستیم. هواداران ما را شرمنده کردند و دعای خیر آنها به ما می رسد و ما انرژی می گیریم. قول می دهم که تمام بازیکنان همه انرژی شان را برای سربلندی ایران به کار بگیرند که با نتایج خوب برگردیم.

این مصاحبه جهانبخش که در آیتم بررسی تمرین تیم ملی در کمپ مسکو پخش شد.

ساکت در این آیتم گفت روحیه ها عالی است.

در آیتم بعدی پرویز پرستویی در مورد جام جهانی صحبت کرد:

پرویز پرستویی: حضور تیم ملی در جام جهانی نوعی برد است

پرویز پرستوییگفت: حضور تیم ملی در جام جهانی نوعی برد است و من به بازیکنان می گویم همین حضور یعنی پیروزی. شاید همه بگویند تیم مراکش را ببریم و مقابل پرتعال و اسپانیا شکست بخوریم، اما من می گویم پیروزی برابر مراکش می تواند انگیزه بازیکنان را به قدری افزایش دهد که برابر پرتعال و اسپانیا هم به پیروزی برسیم، همان طور که در سال ۹۸ فرانسه توانستیم آمریکا را شکست بدهیم.

ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور نکونام

جواد نکونام میهمان حضوری برنامه امشب بود.

نکونام: دو اخطاره شدنم در بازی دوم جام جهانی ۲۰۰۶باعث شد به اوساسونا برم

نکونام گفت: ۱۲ سال پیش انتظارات بالا بود، اگر تجربه ۲۰۱۴ را داشتم شرایط بازی تیم ملی در بازی ۲۰۰۶ را کنترل می کردم. توقعات و انتظارات از تیم ملی بالا بود. مسئولان وقت باید شرایط را کنترل می کردند.

تیم ملی بازی نترسی را در رقابت های ۲۰۰۶ ارائه داد و نیمه اول بازی ها خوب بودیم. به قدری توقعات بالا رفت که بازیکنان جوان تیم هم باور کردند که مکزیک و آنگولا را شکست می دهیم.

روی کاغذ این پیروزی ها امکان پذیر بود اما در واقعیت شرایط فرق می کرد. مصدومیت بازیکنانی مثل زندی کریمی و هاشمیان شرایط را سخت تر کرد. حتی در یکی از بازی ها هاشمیان به دلیل درد شدید در ناحیه کمر اواسط بازی روی زمین دراز کشید. مقابل تیم پرتعال یک موقعیت صد در صدی گل داشتیم و می توان گفت این تیم ما را اذیت نکرد.

نکونام در مورد اختلاف دادکان و علی آبادی گفت: اختلاف آنها بازیکنان را خیلی ناراحت کرد. کنار گذاشتن دادکان اتفاق ناراحت کننده ای بود. دادکان یکی از بهترین مدیران و آدم سالمی بود. تمام افرادی که با او کار کردند حق را به دادکان دادند. اسم او در تاریخ فوتبال ایران ماندگار است.

نکونام در مورد توافق به تیم اوساسونا گفت: تا بعد از بازی های جام جهانی نمی دانستم، قبل بازی ها از آلمان پیشنهاد داشتم اما به دلیل علاقه ای که به بازی در لالیگا داشتم به این تیم رفتم. دو اخطاره شدنم در بازی دوم جام جهانی ۲۰۰۶ به نفعم شد تا به اوساسونا برم.

نکونام درباره جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: از لحاظ نفرات و لژیونرها و رسیدن به جام جهاتی شرایط سختی داشتیم، اما همدلی که در تیم بین کادر فنی و بازیکنان و مسئولان فدراسیون بود باعث موفقیت مان شد. زمانی که قرعه کشی شد گفتند که گل های زیادی از آرژانتین می خوریم اما من می دانستم با همدلی که در تیم هست این اتفاق نمی افتد.

او در مورد پنالتی که برای ایران در بازی با آرژانتین گرفته نشد گفت: اگر این دوره بود پنالتی گرفته می شد، چون ویدئو چک وجود دارد. من این داور را یکبار از نزدیک دیدم و با او راجع به این موضوع صحبت کردم و او گفت: شما هنوز یادتان است؟ جواب دادم: مردم تیران هنوز منتظر هستند به ایران بیایی.

ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور نکونام

او در مورد بازی تیم ملی برابر تیم بوسنی گفت: بوسنی تیم فوق العاده ای بود. برابر این تیم با ریسک و به صورت باز بازی کردیم و این موضوع باعث شد گل دوم را از این تیم دریافت کنیم، البته توانستیم یک گل هم به ثمر برسانیم. بازی باز در برابر تیم های حرفه ای باعث می شود که این تیم ها از کوچکترین فرصت استفاده کنند و به گل برسند البته در دو بازی اول موقعیت های کمی به حریفان مان دادیم و در بازی برابر بوسنی هم به دلیل اینکه گل زود هنگامی دریافت کردیم سیستم بازی را به صورت باز ادامه دادیم.

نکونام در مورد بهترین تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: از نظر بازیکنی تیم جام جهانی ۲۰۰۶ را دوست دارم، اما تیم جام جهانی ۲۰۱۴ را طور دیگه ای دوست دارم چرا که از مقدماتی تا جام جهانی زحمت زیادی کشیدیم.

او در مورد بهترین گل و بازی ملی خودش گفت: بیش از ۱۵۰ بازی ملی دارم و هر بازی که برای تیم ملی انجام دادم براش زحمت کشیدم، گلی که به تیم عربستان در خاک این کشور زدم و گل هایی که به تیم کره جنوبی زدم به نظرم از بهترین ها بود،  البته حتی در یک دیدار تدارکاتی برابر تیم قرچک هم روی زمین چمن گل زدم که برای من با ارزش است.

نکونام در مورد اینکه نسبت به دوره بازیگری اش آرام تر شده گفت: نه این طور نیست و در لیگ خواهید دید.

او در مورد اینکه سیستم بازی تیم ملی مثل گذشته پرس از بالا و عقب نشینی است گفت: هر مربی تاکتیک تیم خودش را دارد که زمانی از آن استفاده می کند و بی دلیل از شیوه پرس از بالا و عقب نشینی استفاده نمی کنیم. این نقشه B برای تیم است که اگر تیم عقب افتاد از آن مانند بازی برابر تیم بوسنی استفاده کند. تیم برای این شیوه ها تمرین کرده و قطعا شرایط تمرینی الان هم متفاوت است.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

او در مورد اینکه تیم ملی در ۱۶ بازی که گل اول را خورده نتوانسته نتیجه لازم را بگیرد گفت: با بازی برابر تیم های مدعی جهان کار سختی داریم و در دیدارهای تدارکاتی ثابت کردیم موقعیت تک به تک شدن را داریم.

نکونام افزود: بازی برابر اسپانیا ممکن است به صورت پرس از بالا آغاز شود چرا که بازی از گلر این تیم شروع می شود. باید فضا ها را کنترل کنیم مانند بازی برابر آرزانتین که مسی به دنبال فضا بود و ما کناره ها را خالی کرده بودیم در وسط بازی می کردیم و این فرصت را از او گرفته بودیم.

روی بازی و نتایج آن برنامه ریزی شده است. در بازی مقابل پرتغال خوشبین هستیم چرا که کی روش اطلاعات و آنالیز خوبی از این تیم دارد و فکر می کنم بازی راحت تری برابر این تیم انجام دهیم و فقط نباید بگذاریم رونالدو از ثاتیه ها استفاده کند.

نکونام درباره پیش بینی اش از بازی های ایران در جام جهانی گفت: ایرانی ام و در هر حال دوست دارم تیم کشورم در همه بازی ها پیروز باشد و از همین رو میگویم ایران در هر سه بازی برنده میدان است.

در ادامه آیتمی در مورد آنالیز تیم ملی فوتبال ایران پخش شد.

نکونام در مورد ترکیب احتمالی تیم ملی گفت: درون دروازه به احتمال فراوان تغییری نسبت به بازی های اخیر نداریم و بیرانوند درون دروازه قرار خواهد گرفت.

میلاد محمدی در پست دفاع چپ بازی می کند، او سال خوبی را پشت سر گذاشته و می تواند جای پولادی را در این پست پر کند.

در سمت راست دفاع وسط زوج پور علی گنجی احتمالا چشمی خواهد بود. با توجه به شناختی که از کی روش دارم میدانم از مدافعانش چه میخواهد و روزبه چشمی با توجه به توانایی در بازی سازی احتمالا در این پست قرار می گیرد.

در پست دفاع راست اگر تیم ما بخواهد هجومی بازی کند احتمالا از رضاییان استفاده خواهد کرد و اگر بخواهیم دفاع کنیم از منتظری استفاده می کنیم. بازی با مراکش احتمالا رضاییان در این پست قرار خواهد گرفت.

در خط میانی و پست هافبک دفاعی که می دانم این پست برای کی روش بسیار با اهمیت است به جای عزت اللهی، ابراهیمی محتمل ترین گزینه است.

حاج صفی و شجاعی در خط میانی جلوی ابراهیمی بازی می کنند. البته اگر دژاگه به بازی برسد می تواند به جای شجاعی بازی کند. انصاری فرد هم در تیم ملی در این پست بازی کرده است و می تواند یکی از گرینه های این پست باشد.

در پست مهاجم چپ مهدی طارمی اصلی ترین گزینه است.

در پست مهاجم نوک سردار آزمون گزینه اول است و به نظرم قوچان نژاد هم گزینه بسیار خوبی برای این پست می تواند باشد.

جهانبخش هم گزینه اول مهاجم راست است. او سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشته و حتی می تواند در صورت نبودن طارمی در سمت راست بازی کند.

کارشناس فوتبال اسپانیا: تیم ملی ایران از خط دفاع قدرتمندی برخوردار است

** پس از صحبت های نکونام ارتباط تصویری با گیلم بالاگ کارشناس فوتبال اسپانیا برقرار شد و او درباره برکنار شدن سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در آستانه جام جهانی 2018 روسیه و تاثیرات آن صحبت کرد.

او در بخشی دیگر از صحبت های خود درباره قدرت تیم اسپانیا و بازیکنان پرقدرت و کلیدی این تیم صحبت کرد و اظهار داشت اسپانیا در گروه سختی قرار گرفته و بازی های خیلی سختی را در این گروه در پیش دارد.

بالاگ درباره تیم ملی ایران گفت: شناخت زیادی از این تیم ندارم ولی طبق شنیده هایم تیم ایران از قدرت و دفاع خیلی خوبی برخوردار است و همچنین سرعت بالایی دارد و می تواند برای اسپانیا مشکل ساز شود.

این برنامه ساعت 2:35 بامداد پنجشنبه به پایان رسید.

انتهای پیام/

ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور نکونام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
۲۰۰۶ بازیکن سالاری کمر تیم رو شکست ، بهترین دوره ۲۰۱۴ بود که تیم با کمترین حاشیه بهترین بازی را داشت هر چند باختند اما تیم بودند......
آخرین اخبار