المیادین گزارش داد؛

درگیری‌ گسترده در حدیده/ تلاش ائتلاف سعودی برای تسلط بر این شهر بندری

شبکه المیادین در گزارشی به درگیری‌های گسترده اخیر در حدیده و تلاش ائتلاف سعودی برای تسلط بر این شهر بندری پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد: درگیری‌های حدیده خطرناکترین درگیری‌های رخ داده در جنگ سه ساله یمن به شمار می‌رود.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین با ارائه گزارشی درباره درگیری‌های حدیده گفت: این درگیری‌ها خطرناکترین نوع آنها در طول بیش از سه سال جنگ یمن است. ائتلاف سعودی همه درخواست‌های بشردوستانه را که هشدار داده بود فاجعه انسانی بر اثر این درگیری‌ها به وجود خواهد آمد، نادیده گرفت و عملیات نظامی خود را آغاز کرد تا بر شهر ساحلی حدیده تسلط یابد. این شهر ساحلی بزرگترین بندر کشور یمن به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: محمدعلی الحوثی: کشورهای عضو ائتلاف سعودی، آمریکا و انگلیس مسئول ویرانی شهر حدیده هستند 

صدها نظامی با تانک و تجهیزات از امارات به منطقه الدریهمی اعزام شدند تا از نظامیان اماراتی و سودانی مستقر در این منطقه پشتیبانی کنند. منطقه الدریهمی در فاصله ده کیلومتری جنوب شهر حدیده قرار دارد. این نیروهای اماراتی با عملیات هلی برن و همچنین از راه دریا به این منطقه اعزام شدند. این دومین حمله نیروهای ائتلاف سعودی است. حمله اول این نیروها یک ماه پیش با شکست مواجه شد و خسارت های سنگینی به این نیروها وارد آمد.

درگیری گسترده در حدیده/ تلاش ائتلاف سعودی برای تسلط بر این شهر بندری

امارات که به دنبال یافتن جای پایی برای خود در دریای سرخ است مجبور شد اختلافات خود را با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی) یمن کنار بگذارد از این‌رو سه گروه نیروی مختلف برای آغاز عملیات اعزام کرد.

ائتلاف سعودی اهداف مشخصی برای این عملیات تعیین کرده که مهم ترین آن تحمیل طرح تقسیم یمن به شش منطقه است. همچنین ائتلاف سعودی بر این باور است که تسلط بر حدیده باعث می شود شروط خود را بر انصارالله یمن در هرگونه مذاکرات تحمیل کند.

آمریکا به طور مستقیم با حمایت ها و پشتیبانی های هوایی و دریایی در این عملیات نظامی مشارکت دارد. امارات نیز افسران آمریکایی را برای بهبود عملکرد نیروهای زمینی خود به کار گرفته است. امارات پس از شکست حمله اول این بار فرماندهی این عملیات را در دست دارد.

حمایت‌های سیاسی آمریکا و انگلیس از این عملیات نظامی و تامین پوشش رسانه ای و سیاسی جهانی این عملیات فشارهای زیادی را بر سازمان‌های بشردوستانه وارد کرده است تا از حدیده خارج شوند.

درگیری گسترده در حدیده/ تلاش ائتلاف سعودی برای تسلط بر این شهر بندری

از سوی دیگر، در برابر ارسال تجهیزات و اعزام نیروهای اماراتی و سعودی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و قبیله‌های حدیده آمادگی خود را برای پاسخگویی به این حملات نظامی به دست آورده‌اند. از این‌رو درباره درگیری‌های شدید در این منطقه نگرانی وجود دارد.

شب گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن ناو جنگی ائتلاف سعودی را با موشک هدف قرار دادند. بنابراین درگیری‌های حدیده بر عملیات نظامی و روند سیاسی در یمن سایه خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: بیانیه نیروی دریایی یمن درباره حمله به کشتی جنگی امارات

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار